среда, 29. новембар 2023.

STANKO ŠARAC PIŠE

Ukrižaljčeni studij

Sve češće se pojavljuju (i objavljuju!) zanimljive zgode koje nas zagonetače podsjećaju na neko drugo vrijeme i poslove. Čini mi se da sadašnja tehnika i tehnologija „dobro podnose“ naše bilješke i prisjećanja i tako osvježavaju sjećanja na kolege, prijatelje, zagonetačka druženja. Sve za naše dobro. 

Korisna je stvar što se objavljuju sačuvane fotografije s naših susreta, natjecanja. Kamo sreće da je više sačuvanih uspomena koje bi se vremenom mogle sustavno srediti.  Stoga moramo pohvaliti i podržati Neumornog Štefa, svestrane Jovana i Nedjeljka koji (uglavnom!) imaju najviše informacija. Naravno, Slavko je svojim radom posve promijenio brzinu širenja informacija i tako sigurno doprinosi međuzagonetačkoj suradnji.  

Ovo je moj  posve subjektivan, doprinos tim nastojanjima.

Listajući registratore sa kopijama objavljenih radova uočio sam i svoje rukopisne bilješke koje su vezane za moj studij u Zagrebu. Zahvaljujući Nedićima (Nedjeljkova preporuka i Jovanova suradnja!) dobih i traženu kopiju pa i ova bilješka može biti kompletirana.

Prvi moji radovi su objavljivani za vrijeme školovanja u Ljubuškoj Gimnaziji. Po završetku Gimnazije, upisao sam se na Pravni fakultet u Zagrebu.

 Na dan upisa na fakultet, 19.09.1974. objavljena je moja „Čarobna križaljka“  u Čvor razbibrizi br. 211. Uz sačuvanu (ne baš dobru!)  kopiju stoji bilješka „Upis na Pravo“.  Zahvaljujući trudu J.Nedića dobio sam prihvatljivu  kopiju te križaljke.

Ta bilješka me ponukala na daljnje pretraživanje koje je pokazalo  da imam i bilješku uz križaljku objavljenu u tjedniku  „Vikend“ br. 544. na lik V-18: „objavljeno 25.10.1978. na dan kada sam diplomirao!“. Mogao bih danas reći da je studij bio čaroban, poput moje križaljke.


Tako je i zagonetaštvo „pratilo“ moj studij na Pravu, od prvog do zadnjeg dana. Kasnije su profesionalne obveze došle u prvi plan i tako je bilo sve do umirovljenja. Bilo je nešto i zagonetačkih ostvarenja tijekom tog perioda. Napokon se zagonetaštvo pomalo vraća, uz obiteljske obveze prema unučadi, pa su i češće mogući susreti s kolegama koji punom parom brode zagonetačkim vodama. A tu se uvijek nađe i tema iz naše prošlosti… Poput nedavne Borisove fotografije koja poziva na prisjećanje i rekonstrukciju događaja (prava istraga, rekli bismo mi pravnici!)

Zagreb, 29.11.2023.

Stanko Šarac