среда, 21. фебруар 2018.

JOVANOV SLOGOVNI KVADRAT (124)

Prva sastav
2, BA, BA, CI, CI, CR, DžI, JA, JA, NA, NA, NjA, NjA, RA, RA, SLOV
Vodoravno i uspravno: 1. Ime četiri naselja u Srbiji: u opštinama Aleksinac, Bogatić, Čoka i Vlasotince (adrese: BRANA CAR – R. BARANAC), 2. Anagrami od novinskih naslova (kakvi se sastavljaju u Ananas-kupu na ovom blogu), 3. Onaj što održava red u kupatilu i poslužuje kupače (riječ je zabilježena u Rečniku SANU, a potječe iz Vranja), 4. Svjetski poznati indonezijski akcijski film iz 2014. godine (originalni naslov: "The Raid 2: Berandal"); režija: Gareth Evans; glavne uloge: Iko Uwais, Arifin Putra, Oka Antara, Tio Pakusodewo.
Napomena 1: Jedan od glumaca iz gore spomenutog filma nosi umjetničko ime TIO Pakusodewo. Na Wikipedijama se može pronaći još osoba s imenom ili prezimenom TIO: Celina Tio ("American chef", tj. američki glavni kuhar), Laura Pous Tió (španska teniserka), Lorenzo Tio senior, Lorenzo Tio junior, Luis Tio (američki džez-klarinetisti), Tio Ellinas (kiparski automobilist), Tio Etita (sprinterica s Kiribatija)... – Sprinterica nam je posebno zanimljiva jer u imenu i prezimenu od suglasnika ima samo T.
Napomena 2: U opisu naselja u gornjem sastavu spomenuta je adresa BRANA CAR. Objavljena je i adresa BRANE CAR, i to vjerovatno više puta, čije je rješenje jedan strani glavni grad. U zbirci anagrama Dinka Kneževića spominje se samo takav sastav iz "Kviza" broj 66, čiji je autor potpisan inicijalima B. V. (vjerovatno Božidar Vranicki). Adrese Brana Car i Brane Car razlikuju se u jednom slovu pa su one međusobne mijenjaljke te su onda i njihova rješenja međusobni anagrami s izmjenom. Adresa Brane Car istovremeno je i anagram s izmjenom čije rješenje treba upisati u donji kvadrat pod 2 vodoravno i okomito:
Drugi sastav
BA, BA, ČUR, E, E, JA, JA, KA, KA, NA, NA, PO, RIC, RIN, ZI, ZI
Vodoravno i uspravno: 1. Pjesništvo, 2. Umjetničko ime proslavljenog australijskog glumca, koji je po ocu porijeklom iz Hrvatske ("Pad crnog jastreba", "Hulk", "Troja", "München"...), 3. Jedan od mnoštva pokrajinskih naziva za pticu balegarku, odn. bijelu pastiricu, odn. bijelu plisku, odn. govedarku (latinski: Motacilla alba); taj naziv je zabilježen u Zarečju kod Pazina u Istri, 4. Ukrajinska atletičarka, specijalistica za sprinterske discipline; na Evropskom prvenstvu 2017. godine za mlađe seniore U-23 osvojila je dvije bronzane medalje.
Autor: Jovan Nedić


6 коментара:

N. Petkovski је рекао...

CR NA BA RA
NA SLOV NJA CI
BA NJA DŽI JA
RA CI JA 2 (DVA)

PO E ZI JA
E RIC BA NA
ZI BA RIN KA
JA NA KA ČUR

Belirac је рекао...

Po običaju, rješenja su tačna.

Анониман је рекао...


DVA PANDAN SLOGOKVADRATA NA ZADATU TEMU

PRVI KVADRAT - TEMA CRNA BARA

CR-NA-BA-RA - Tematski pojam
NA-PLE-TE-NI - Urađeni pletenjem, ispleteni
BA-TE-RI-JA - Džepna električna lampa
RA-NI-JA-DI - Delo Danila Kiša.

DRUGI KVADRAT - TEMA POEZIJA

PO--E-ZI-JA - Tematski pojam
E--MI-RA-TI - Područja pod emirom
ZI-RA-TI-TI - Obrađivati zemlju
JA-TI-TI-SE - Praviti jata (ptice)

Vlašar

Belirac је рекао...

Prvi kvadrat stvarno je sastavljan na temu CRNA BARA. Drugome tema nije bila POEZIJA, nego ERIC BANA.

Анониман је рекао...


SLOGOKVADRAT - TEMA 2. ERIC BANA

MO--E-SI--A - Rimski naziv za Meziju, područje južno od Dunava,
E-RIC-BA-NA - Tematski pojam
SI-BA-RI-TI - Razvratnik, sladostrasnik (grč.,fig., mn.)
A--NA-TI-DI - Porodica ptica plovuša čiji je predstavnik patka ili plovka (lat.)

Vlašar

Анониман је рекао...


SLOGOKVADRAT - DRUGA VARIJANTA SA 2. ERIC BANA

DU--E-LI-STA - Učesnik u duelu, duelant
E-RIC_BA--NA - Tematski pojam
LI-BA-NON-KA - Stanovnica Libanona
STA-NA-KA-TIĆ - Kanadska glumica

Vlašar