понедељак, 30. март 2015.

EROTEKA IZ NAFTALINA

Diskusija povodom slogovnih kvadrata podseti me na jednu staru "Eroteku" objavljenu na Adnanovom blogu. Vidi: OVDE

Na početku malo narodne mudrosti: Budala pamti, pametan zapisuje!
A zašto počinjem sa mudrovanjem, pitate se vi! (Obično mudrujem malo kasnije)
Listam danas svoju arhivu i nađem tekstić objavljen u "Kviz Braničevu", u novembru 1998. godine. Čitam i zabezeknuto zaključim da sam sve to (što ću danas podijeliti s vama) pozaboravljao.
Zaključak - pametan sam, jer nisam pamtio već zapisao.
Evo tekstića:
Odgovor na izazov
Kao odgovor na naš izazov u prošlom broju, da se sastavi slogovni kvadrat sa što manjim brojem slova (naveli smo primer sa 21 slovom), stigla su tri pokušaja. Prvi nam se javio naš saradnik Slavko Bovan iz Kikinde koji je sastavio dva sledeća rada: 1. AU, AU (Hit Slađane Milošević); 2. UA, UA (Dvostruki uzvik negodovanja); 3. AURORA (Krstarica iz Oktobarske revolucije); 4. UARATI (Zaarati). Ovaj kvadrat ima 20 slova i jednu manu - pojam pod brojem 2. Drugi lik izgleda ovako: 1. AU, AU; 2.UA, UA; 3. AUITA (etiopska atletska legenda Said), 4. U ATARU (gde je Lala stig'o Sosu?). Ovaj lik ima samo 19 slova i jedino što bismo mogli da dodamo je da je stvarno duhovit. Treći lik je poslao Stevan Vidiček takođe iz Kikinde i on izgleda ovako: 1. AU, AU, 2. UE, UE (Onomatopeja dečjeg plača), 3. AU IFA (Čuđenje Ifigenijinom postupku), 4. UEFAŠI (Članovi evropske kuće fudbala). Ovaj rad ima takođe 19 slova i još je duhovitiji od Bovanovog. Ova tri pokušaja obaranja rekorda su zanimljiva i duhovita, ali ih ipak ne možemo priznati, pa naš izazov ostaje i dalje otvoren. Rukovodeći se sličnom logikom, možemo doći i do najoptimalnijeg slogovnog kvadrata 4x4 koji ima teoretski minimum od 16 slova i mogao bi da izgleda npr. ovako: 1. AU IO (Uzvik čuđenja Jupiterovom satelitu);2.UAAA (Malo duži oblik negodovanja), 3. IA IA (Magareći uzvik u množini), 4.O AAA (Uzvik pri padu u provaliju).

I šta zapažam 12-13 godina kasnije?
1. Al' se nekad dobro zabavljalo u enigmatskim časopisima (ima jedan narodni izraz za ovo "zabavljalo" - počinje sa "zaje", a završava sa "bavalo").
2. Izgleda da su onda, a i sada najbolji "zabavljači" uspjevali u sjevernom Banatu.
3. Kao što sam kazao, kvadrata se ne sjećam, ali toliko liče na mene da mora da su moji.
4. Dotičnog sugrađanina ne poznajem ni lično ni po imenu, ali sad sam sam sebi dao zadatak da ga pronađem i vrbujem za Susrete enigmata u Kikindi. Hvala "Eroteci" i arhivi.
5. Onaj opis za AUITU garantovano nije moj. Auita mi je u to doba bio omiljeni sportista i zbog dobrog trčanja i zbog AUI. Znam, a i tada sam znao, da je Marokanac. Mora da je omaška Banetova, ali sam mu (ću mu) oprostiti zbog ovog O AAA koje me doduševilo.
6. Vjerujem da se danas može lako naći opis i potvrda za ono UA, UA. (Jovan je na potezu)

1 коментар:

Slavko Bovan је рекао...

Bila je i kontra - Ko će smjestiti više slova u slogovni kvadrat.