недеља, 20. март 2016.

KVIZOVKA NA UNI

Prošle godine na Uni
Piše: Hajro Hodžić
Pozdrav Dragani i Silvi i vama momci i svima kojima će ovo biti proslijeđeno (pogledajte listu primaoca i proslijedite svima koji nisu na listi, a mislite da bi ih moglo zanimati). Emir mi je potvrdio dogovor sa istim hotelom (Ada), cijena je nešto niža nego prošle godine (puni pansion 65 KM, cca 33 eura) pa krećem sa planiranjem. Prošle godine kvizovku nismo uspjeli odigrati po planu i obećasmo da ćemo 2016-e biti realniji i dosljedniji.
Molim vas da se javite sa mišljenima, idejama... ovaj čas imam za vas dva pitanja:
- kako vam se čini ideja da krenemo od četvrtka 12.5. i da na miru odigramo recimo 3 ili 4 kola i još toliko u petak prije podne prije dolaska ostalih?
- ako niste za četvrtak predložite kako da od petka odigramo turnir uz sve ostale sadržaje kao i prošle godine
EVO RAZMIŠLJANJA NAŠEG PROŠLOGODIŠNJEG POBJEDNIKA, MIRO napisa nekidan:
Za sistem igranja ne bi trebalo biti problema, mislim da je dovoljno da osiguras termine za 9 kola. To je taman za 10 igraca svak sa svakim. Bude li nas vise (do 16), dijelimo se u dvije grupe pa najbolji razigravaju. Npr. dvije grupe po 8 (7 kola) pa po dvojica prvoplasiranih igraju mini-turnir (još 2 kola) ......itd......

Molim vas da prijavljivanje za kvizovku shvatite maksimalno ozbiljno jer eventualnim izostankom ili odustajanjem utičete na uspješnost turnira, poredak i užitak sudionika. Na samom turniru ćemo biti dosljedni u primjenjivanju pravila za kašnjenje i slično (detalje ćemo dogovoriti u ovoj komunikaciji, očekujem vaše sugestije). Molim sve koji dolaze da jave koliko kompleta i satova mogu donijeti, nisam siguran da ću u Bihaću dobiti išta (prošle godine smo imali satove). Ako mislite da internet izvori nisu dovoljni za kvalitetno suđenje molim navedite literaturu koju možete donijeti.
Ako sam nešto zaboravio pomagajte please.

Ja ću u narednih dan-dva objaviti obavijest o detaljima o Susretu. Precizan raspored natjecanja i drugih aktivnosti ću ostaviti otvorenim sve dok ne dogovorimo kvizovku.
Jasno vam je da bez vaše pomoći ovog turnira ne bi ni bilo, svima hvala od srca, javite se i vidimo se na Uni.
Srdačan pozdrav
Hajro

Slavko Bovan је рекао...

Predlažem isto što sam predlagao i prošle godine.
Naime, bez obzira koliko će biti igrača - igrajmo 7 kola (3 u petak + 2 subota prije podne + 2 subota popodne).
Najvažnije je da se držimo satnice i onda neće biti problema.

IlijaO је рекао...

Maločas proslijeđen e-mail s razmišljanjima i konstruktivnim opaskama!

Slavko Bovan је рекао...

Dakle, susret "Una 2016" planiran je od (petka) 13. do 15. s pozivom da se proširi i na četvrtak (12. maj).

Hajro је рекао...

Slavko, Slavko, nemoj tako ti bloga... I ja sam bio tako optimističan prošle godine pa smo završili u zbrci, skraćivanju turnira... i obećasmo da se neće ponoviti, dakle "fatajmo se realnosti" i napravimo satnicu koja je ostvariva.

Najprije, da se složimo da za kolo treba 1.5 sat minimum, ako ne i više (iskusniji ispravite me ako griješim)

U petak okupljanje redovno kasni, neki dolaze izdaleka, pa pozdravljanje, smještanje u sobe, večera... pa umor od puta i nemogućnost da se igra do ponoći i sl...

U subotu ujutru (recimo od 9:00) ide sastavljanje bušmana uživo, prošle godine smo imali 2 sata, neki predlažu više vremena i imaju argumente zaista, dakle završavamo negdje oko podneva, pa onda ide sastavljanje anagrama (1 sat) pa rebusa (1 sat), pa žiriranje za bušmana (nadam se opet u najboljem sastavu, većina su i igrači kvizovke koje ne želimo izgubiti ni u jednoj ulozi) koje će trajati nekoliko sati, pa žiriranje anagrama i rebusa, pa sumiranje rezultata, diplome, svečana večera i proglašenja ... u pauzama se dešava sve ostalo - teško da se u subotu može odigrati išta ili išta značajno. Ideje da se igra i u nedjelju su u konfliktu sa željom da se proglašenja obave na svečanoj večeri u subotu, plus izlet u nedjelju ujutru. U ovom kontekstu treba podsjetiti i na Borisov prijedlog da se žiriranje bušmana obavi poslije susreta, a proglašenja nekom drugom prigodom.

Ako sve pomenuto želimo odraditi ozbiljno i da se naš lijepi susret ne pretvori u trku sa satnicom, a organizator u drekavca koji natjeruje drage goste... kvizovka bi morala startati u četvrtak 12.5.

Sva pitanja, ideje, prijedlozi... dobrodošli. Javite se kako god vam odgovara: e-mailom na hodzich@gmail.com, komentarom ovdje ili na blogu na www.abcitd.com ...

Vidimo se na Uni i biće nam lijepo.

Анониман је рекао...

Mislim da su tri dana dosta, jer neki ljudi jos uvijek rade. U petak treba odigrati tri kola, dva prije i jedno poslije vecere. U subotu valja odigrati cetiri kola, jedno poslije dorucka, a prije sastavljackog natjecanja. Poslije rucka ima vremena za ostala tri kola. U nedjelju su polufinala za poretke. Sve ovo vrijedi ako je do sesnaest natjecatelja. Hajro bi trebao izbjeci avanturiste kao lani. Zakasnjenja se mogu tolerirati ako protivnik na to pristaje (pa nije SP), pa da zaostalu partiju odigraju poslije 23 sata ili za vrijeme pauze za rucak. Jedini pravi kvizovkaski turnir je onaj medjimurski, svi sudionici imaju dosta iskustva bas od tamo. Sitne zagonetke (anagram i(li) rebus) treba podijeliti svim zainteresiranima pa nek sastavljaju do nedjelje ujutro i tada Hajri predaju svoje umotvorine. Za kraj, mislim da bi ziri bio ucinkovitiji da radi zajedno. Npr. Jedan glavni i dva pomocnika gledaju rad po rad i stavljaju ga u poredak. Glavni presudjuje kod radova slicnih vrijednosti. Na jednom SOZAH- u ja sam bio glavni, a pomocnici Kraker i Bakotic i nije bilo lose. Pozdrav, Pero

Izgleda da smo ja i Hajro pisali u isto vrijeme. Htio sam jos reci da bi sva proglasenja trebala ici u nedjelju na rucku, time bi subotnja festa bila opustenija s manje papira. Valja josvrazmisliti o nekom rjesavackom natjecanju koje nije tesko zirirati. Vremena se moze dobiti izbacivanjem izleta ili spajanjem izleta i rucka. Jos jean pozdravvsvima, Pero

Slavko Bovan је рекао...

1. Moj prijedlog od 7 kola i jeste u pravcu smanjivanja vremena za igranje kvizovke. Devet kola znači 3 sata više vremena za kvizovku.
Lijepo bi bilo igrati se lagano od četvrtka do nedelje, ali mislim da je to nerealno (malo vjerovatna mogućnost).

2. Pero mi čita misli. Danas sam baš bio pošao da predložim tu varijantu za rebuse...

3. Što se tiče žiriranja, i tu je Pero na dobrom putu :)

Evo da opet pokušam:

1 - Izgleda da smo se složili da za jedno kolo kvizovke treba 1.5 sat ili više

2 - Lako se složiti da je gubljenje radnog dana u „opciji četvrtak“ problem za mnoge no i za njih se postavlja pitanje: da li je bolje žrtvovati taj jedan dan i sa uživanjem i bez frke odraditi turnir i cijeli susret ili prihvatiti prenatrpanu satnicu i reći „biće već nekako“, a znati da će to nekako biti svakako. Vjerujem da će mnogima četvrtak biti prihvatljiv kao smislena „žrtva“. Što se troškova tiče za taj četvrtak se može naći jeftiniji smještaj (cca 10 eura) u privatnom smještaju (probao sam to i bio zadovoljan).

3 - Opcija bez četvrtka traži da se svi igrači okupe u petak što ranije, predložena su tri kola što je 5 sati plus smještanje, večera, postavljanje setova za igru i sl, zajedno barem 2 sata, dakle najmanje 7 sati total (znamo mi nas, treba dodati još vremena za kašnjenja, razgovore i slično). Ako će se ići na spavanje u 23:00 (što je za nekog ko je putovao cijeli dan prilično kasno) trebamo se okupiti najkasnije u 15:00. Prošle godine u to doba nas je bilo tek nekoliko u hotelu.

4 - Da bi stigli na vrijeme u petak zaposleni moraju žrtvovati cijeli ili veći dio tog radnog dana i eto nas na istom problemu (vidi pod 2). Istinska razlika je samo u troškovima, konkretnije u tih desetak eura koliko košta vrlo pristojno spavanje u privatnom smještaju (jesti se mora gdje god boravio, barem ja moram). Za one koji dolaze autobusima ćemo obezbjediti prevoz do smještaja, do i od hotela gdje ćemo igrati. Dakle, za tih desetak eura dobijamo 24 sata da ih pametno iskoristimo, pominjani su i okrugli stolovi, prezentacije knjiga, nadam se i Milošu ... i slične lijepe ideje.

n a s t a v a k s l i j e d i

Hajro је рекао...

5 - Opcija igranja u subotu (jedno kolo prije sastavljanja bušmana, tri poslije ručka) traži barem 7 sati igranja (4 kola), ako dodamo predloženih 2.5 sata za rad na bušmanu to je deset sati BEZ ANAGRAMA, REBUSA I BILO KAKVOG ŽIRIRANJA. Ručak traži barem satak, dakle već smo na 11 sati, dodajmo još sat za sve ostalo (a živi smo ljudi i sat vremena za „ostalo“ u 12 sati aktivnosti nije dovoljno) i eto nas na 12-13 sati ukupno. Dakle, ako je svečana večera u 19:00 trebamo početi igrati između 6 i 7:00 ujutru. Idemo dogovoriti 6:00, još da nađemo trubača da odsvira buđenje, pa onda tri kruga trčanja oko hotela, gimnastika, postrojavanje i raport ... šalu na stranu ali stvarno nije realno, sve će se raspasti na kašnjenjima i odustajanjima, gubitnici će biti oni koji sve shvataju super ozbiljno (uključujući i moju malenkost), a to je posljednje što želim (najmanje zbog sebe), jednostavno nije fer.

6 - Igranje u nedjelju znači odustajanje od izleta. Kako kažu djeca „na izlet se ide da se izleta“, nije enigmatima do letanja (trčanja) ali im je drago vidjeti štogod zanimljivo u kraju koji posjećuju. Ako se većina složi da batalimo izlet prihvatiću to ali neki će biti nezadovoljni. Vraćam se na onih 10 eura (vidi gore pod 4), stvarno nije puno, a donosi tako mnogo zadovoljstva i sadržaja.

7 - Spajanje izleta i ručka je dobra ideja. Prenijeću logistici da vidi šta to znači u troškovima (provjeriti opciju polupansiona i sl, hotelski pansion sigurno neće uključiti ručak na izletu, osim ako je izlet na njihovoj terasi).

8 - Natjecanje za rješavače je dobra ideja (planirali smo i lani, no srećom odustadoh, bilo je dovoljno gužve i bez toga), kao i svečana večera bez diploma i drugih papira (iako je lako moguće da neki vole proglašenja baš tada). Spreman sam uložiti rad u to.

9 - Za kraj - SASTAVLJAČKA NATJECANJA UŽIVO - rado ću spremiti zadatke koje će svi dobiti sa ključem od sobe pa neka se zabave u slobodno vrijeme, ali odustajanje od istinskog natjecanja uživo mi nije draga opcija. Ako treba da sva žiriranja i proglašenja budu odgođena to je cijena koju možda vrijedi platiti da bi se (i za anagram i rebus) održao koncept „sam sa papirom i olovkom“, da ne kažem onu staru „(t)ko zna, zna“. Ja znam (jer sam jedan od njih) sa koliko entuzijazma križaljkaši klasičari dolaze da se ogledaju i mislim da zaslužuju maksimalno ozbiljnu organizaciju i žiriranje. Dogovorićemo već nešto i u ovom dijelu priče.

10 - Da zaokružim sa stavom RR-a na temu prošlogodišnje UNE, 14.6.2015. Radoja napisa: „...Da, bilo je propusta u organizaciji, neki nisu ni tako sitni, ali (koliko sam ja primjetio) niko nije zamjerao. Što ne znači da ubuduće neće. Zato je bitno da se sve notira kako se greške ne bi ponavljale, a dobre stvari zadržale i unaprijedile. Ne sumnjam da će tako i biti...”

Анониман је рекао...

Među kvizovkašima ima dosta onih koje enigmatska natjecanja ne zanimaju, pa postoji varijanta da oni u petak odu kući, a to ne bi bilo lijepo.
Kolo u kvizovci može ponekad trajati sat i pol ali najčešće traje 70 minuta. Prijedlog, samo prijedlog za raspored:
petak
19,00 fešta
nedjelja
8,30 natjecanje anagramista i rebusaša
10,00 osmo kolo (ako ga ima)
11,30 deveto kolo
13,00 ručak i proglašenja
20,00 odlazak kućama

Pozdrav svima i oprostite što se previše miješam, Pero

Hajro је рекао...

Hvala na trudu Pero, nema razloga za izvinjavanje, naprotiv. Nije meni neshvatljivo da je četvrtak ekstra vrijeme i trošak, protivteža je i u ekstra vremenu za dobre stvari, većoj opuštenosti i uživanju. Ipak je sve zamišljeno kao prijatan vikend... Nekoliko kvizovkaša je prihvatilo četvrtak, shvataju da nema savršene opcije... Nije previše ničijeg miješanja već je premalo vremena i realnih mogućnosti za sve naše želje.

Čekam da čujem i druge, kvizovkaše i sve ostale, sastavljače i izletnike posebno. Sve molim da pažljivo prouče ponuđene argumente i opcije, komentiraju, predlažu...

Javite se ovdje (nemam pristup blogovima u narednih desetak sati, e-mail mi je dostupan...možete se priključiti i diskusiji putem e-mejlova, ja sam na hodzich@gmail.com)