среда, 25. октобар 2017.

ASOCIJACIJE (1085)

Autor: Boško Strelica

7 коментара:

Mirka је рекао...

Skadar

Slavko Bovan је рекао...

Da.
Ako neka od slika nije jasna asocijacija, pitajte.

N. Petkovski је рекао...

Pa, ja sam već poslao pitanje (osim za treću sliku), ali mi komentar nije otišao. Negde se izgubio na relaciji Meerkerk - Kikinda.

Mirka је рекао...

1. Bitka (za Skadar)
2. Bojana (Stamenov)
3. Skadarsko jezero
4. zidanje Skadra
Tako sam ja skontala.

Slavko Bovan је рекао...

Dobro skontano.

N. Petkovski је рекао...

Hvala na pojašnjenju. Nakon ovih Mirkinih objašnjenja, morao sam da idem na Vikipediju i pronašao sledeće: "Opsada Skadra, koja se ponekad naziva i Bitka za Skadar, je operacija koju je crnogorska vojska poduzela s ciljem da zauzme osmanlijsko utvrđenje Skadar", a onda i "Zidanje Skadra na Bojani - epska narodna pesma". Posebno mi se dopada asocijacija sa imenom Bojana (reka koja izvire iz Skadarskog jezera) sa pevačicom Stamenov. Ali bez Vikipedije nikad ne bih rešio ovu asocijaciju, jer ne znam za "Bitku za Skadar", kako ni za "Zidanje Skadra". Ovde treba i malo više poznavanja iz istorija, ali i iz folklora, a ja ga ovom slučaju nisam imao. Komplimenti autoru!

Slavko Bovan је рекао...

Grad gradila tri brata rođena,
Do tri brata, tri Mrnjavčevića:
Jedno bješe Vukašine kralje,
Drugo bješe Uglješa vojvoda,
Treće bješe Mrnjavčević Gojko;
Grad gradili Skadar na Bojani,
Grad gradili tri godine dana,
Tri godine sa trista majstora;
Ne mogaše temelj podignuti,
A kamoli sagraditi grada:
Što majstori za dan ga sagrade,
To sve vila za noć obaljuje...

Ovo je bila lektira kada sam išao u školu (u praistoriji). Ista pjesma je školska lektira i danas u Srbiji (u osnovnoj školi).