Iz one druge preovlađujuće grupe, u kojoj se prednost daje formi, ovaj sam rad stavio ispred svih njih, i dodijelio mu 9 bodova, zbog toga što je autor uspio zadovoljiti formu ne narušivši estetiku lika i postigavši solidnu strukturu i rješivost uvrštenih pojmova. Osim bjelinom 7x6, ovaj rad se može pohvaliti velikom prožetošću, velikom prosječnom dužinom riječi (5,38) te samo jednim dvoslovom u sredini i samo jednom troslovnom skraćenicom. Kao što obično biva kod ovakvih radova, sadržaju bi se moglo štošta prigovoriti, ali ću to generalno preskočiti kod svih radova sa bjelinama.
Meni je rad bio dosadan, kao sa pokretne trake. U prvoj fazi sam dao 4, u drugoj ništa. Još pre žiriranja sam, razmišljajući o tematskim pojmovima, odlučio da monotonim belinama sa 1 i 2 t. pojma ne dajem visoke ocene (osim ako me baš oduševe sadržajem). Ova belina nažalost samo vizuelno ostavlja nekakav utisak, strukturalno i sadržinski je na niskom nivou. Nije čak ni postojala namera da se glavnoj kombinaciji doda neki gvint, da se iznedri nešto neočekivano (pa makar bilo 6 x 6, ma neka je i 6 x 5, jer praktično ništa dobro nismo dobili sa 7 x 6). Za kolor ovitak nisam siguran da je u upotrebi na ovom govornom području.
Što se preostalog dela mreže tiče, u skladu je sa belinom. Dakle, mahom stereotipno, jedno nepotrebno crno polje u trećem redu, a sadržaj više naginje drugoj ciljnoj grupi: hrvatski ovaj, hrvatski onaj, a dole je već jedan Severinac... Temerinac bi bila bolja opcija za ukrštenicu, mada ne i formalno vrednija). Izrazito mi se ne sviđa intov.
U zanatskom dijelu je vrlo jasno - moćan autor odlučio da napravi dimenzijama značajnu bjelinu i dovrši mrežu vizualno lijepo. Neriješeno izgleda prilično impresivno, upravo kako Radoja napisa. O sadržaju - već u prvom potezu, anulirajući skupine u tematskim pojmovima, autor daje prioritet dimenzijama bjeline, pristaje na strukturom monoton sadržaj bjeline, a i vizualni kvalitet mreže je povukao neke kompromise u sadržaju. NBA je ipak OK, problem su opskurne, ni po čemu značajne kratice. Bilo bi zanimljivo da je iz iste radionice stigao i drugačiji rad, sa fokusom na sadržaj i jednakim vođenjem pažnje o izgledu cjeline.
Pomenuh gore kako neriješena mreža izgleda dobro, riješena baš i ne. Kao da smo nekako raspolućeni, pola mene ide za vizualnom ljepotom prazne mreže, druga polovica bi htjela kvalitetan sadržaj. Jednostavnije rečeno, htio bih i pare i jare, a to, davno nam je objašnjeno, ne može. Možda smo to sa jaretom u našem kontekstu olako prihvatili. Moguće je, i treba ići za tim, postići oboje. Prvi korak bi mogao biti podsjećanje da sve radimo za rješavača, da volimo jezik i igranje njegovim kamenčićima za naš mozaik, potom uvažavanje činjenice da postojanje brojnih jednoslova, dvoslova i troslovnih kratica oko bjeline dovodi do toga da mnoge riječi u mnogim slovima nisu ukrštene ni s čim. Isticanjem bjelina kao vrhunskog kriterija došli smo do ove raspolućenosti, gurnuli pod tepih sve lako vidljive mane mnogih radova sa bjelinama ili jednostavno tvrdimo "to nisu mane jer ja/mi tako tvrdimo". Radove koji imaju velike bjeline i uspješno kombiniraju obje polovine treba prepoznati i uzdizati do neba. Bilo bi dobro pogledati radove doktora Kurpesa, dobro izgledaju i neriješeni i riješeni. Suština je u njegovom shvatanju kompleksnosti križaljke kao kreativnog djela i enigmatike kao ozbiljne djelatnosti. Držao bi se on toga i da je imao Google, baze podataka, programe i sva današnja čuda.
Ne znam šta je neznani junak "Rajko" tačno hteo da potpali, ali Željko objektivno nije loše prošao na ovom natječaju. Pri tom, ovde nije ocenjivan autor, nego konkretan sastav (ja svakako poštujem Jozića i njegov minuli rad, ali ne ocenjujem ni po babu, ni po stričevima). 4. mesto je visok plasman, i to je uglavnom bila volja drugih sudija. Da sam ja nagradio ukrštenicu sa još 9 poena, pobedila bi.
Objasnio da sam pri ocenjivanju u fokusu imao sadržaj. Ovo prosto nije rad koji može da bije visoku ocenu u toj koloni (najviše 4/10). Struktura - 3. Značaj parametra zanatstvo sam minimizirao (i to sam već objasnio) da ne bih nehotično favorizovao rutinere i profesionalce, a u zanatskom smislu ovo jeste jedna solodna ukrštenica za jednokratnu upotrebu (recimo, 7/10). Ako dam i ocenu za ukpuni, da ne kažem umetnički dojam, pa sve to saberem i razmislim, to je 4. U drugoj fazi glasanja, u užem izboru prosto nije bilo poena na raspolaganju za nju.
6 коментара:
Radoja Racanović je napisao:
Iz one druge preovlađujuće grupe, u kojoj se prednost daje formi, ovaj sam rad stavio ispred svih njih, i dodijelio mu 9 bodova, zbog toga što je autor uspio zadovoljiti formu ne narušivši estetiku lika i postigavši solidnu strukturu i rješivost uvrštenih pojmova. Osim bjelinom 7x6, ovaj rad se može pohvaliti velikom prožetošću, velikom prosječnom dužinom riječi (5,38) te samo jednim dvoslovom u sredini i samo jednom troslovnom skraćenicom. Kao što obično biva kod ovakvih radova, sadržaju bi se moglo štošta prigovoriti, ali ću to generalno preskočiti kod svih radova sa bjelinama.
Meni je rad bio dosadan, kao sa pokretne trake. U prvoj fazi sam dao 4, u drugoj ništa.
Još pre žiriranja sam, razmišljajući o tematskim pojmovima, odlučio da monotonim belinama sa 1 i 2 t. pojma ne dajem visoke ocene (osim ako me baš oduševe sadržajem).
Ova belina nažalost samo vizuelno ostavlja nekakav utisak, strukturalno i sadržinski je na niskom nivou. Nije čak ni postojala namera da se glavnoj kombinaciji doda neki gvint, da se iznedri nešto neočekivano (pa makar bilo 6 x 6, ma neka je i 6 x 5, jer praktično ništa dobro nismo dobili sa 7 x 6). Za kolor ovitak nisam siguran da je u upotrebi na ovom govornom području.
Što se preostalog dela mreže tiče, u skladu je sa belinom. Dakle, mahom stereotipno, jedno nepotrebno crno polje u trećem redu, a sadržaj više naginje drugoj ciljnoj grupi: hrvatski ovaj, hrvatski onaj, a dole je već jedan Severinac... Temerinac bi bila bolja opcija za ukrštenicu, mada ne i formalno vrednija). Izrazito mi se ne sviđa intov.
E moj Joziću, šta ti je ovo natjecanje trebalo? Rajko
Osnovano sumnjam da gornji komentar nije napisao nikakav Rajko, ali zasad komentar ostaje.
U zanatskom dijelu je vrlo jasno - moćan autor odlučio da napravi dimenzijama značajnu bjelinu i dovrši mrežu vizualno lijepo. Neriješeno izgleda prilično impresivno, upravo kako Radoja napisa. O sadržaju - već u prvom potezu, anulirajući skupine u tematskim pojmovima, autor daje prioritet dimenzijama bjeline, pristaje na strukturom monoton sadržaj bjeline, a i vizualni kvalitet mreže je povukao neke kompromise u sadržaju. NBA je ipak OK, problem su opskurne, ni po čemu značajne kratice. Bilo bi zanimljivo da je iz iste radionice stigao i drugačiji rad, sa fokusom na sadržaj i jednakim vođenjem pažnje o izgledu cjeline.
Pomenuh gore kako neriješena mreža izgleda dobro, riješena baš i ne. Kao da smo nekako raspolućeni, pola mene ide za vizualnom ljepotom prazne mreže, druga polovica bi htjela kvalitetan sadržaj. Jednostavnije rečeno, htio bih i pare i jare, a to, davno nam je objašnjeno, ne može. Možda smo to sa jaretom u našem kontekstu olako prihvatili. Moguće je, i treba ići za tim, postići oboje. Prvi korak bi mogao biti podsjećanje da sve radimo za rješavača, da volimo jezik i igranje njegovim kamenčićima za naš mozaik, potom uvažavanje činjenice da postojanje brojnih jednoslova, dvoslova i troslovnih kratica oko bjeline dovodi do toga da mnoge riječi u mnogim slovima nisu ukrštene ni s čim. Isticanjem bjelina kao vrhunskog kriterija došli smo do ove raspolućenosti, gurnuli pod tepih sve lako vidljive mane mnogih radova sa bjelinama ili jednostavno tvrdimo "to nisu mane jer ja/mi tako tvrdimo". Radove koji imaju velike bjeline i uspješno kombiniraju obje polovine treba prepoznati i uzdizati do neba. Bilo bi dobro pogledati radove doktora Kurpesa, dobro izgledaju i neriješeni i riješeni. Suština je u njegovom shvatanju kompleksnosti križaljke kao kreativnog djela i enigmatike kao ozbiljne djelatnosti. Držao bi se on toga i da je imao Google, baze podataka, programe i sva današnja čuda.
Ne znam šta je neznani junak "Rajko" tačno hteo da potpali, ali Željko objektivno nije loše prošao na ovom natječaju. Pri tom, ovde nije ocenjivan autor, nego konkretan sastav (ja svakako poštujem Jozića i njegov minuli rad, ali ne ocenjujem ni po babu, ni po stričevima). 4. mesto je visok plasman, i to je uglavnom bila volja drugih sudija. Da sam ja nagradio ukrštenicu sa još 9 poena, pobedila bi.
Objasnio da sam pri ocenjivanju u fokusu imao sadržaj. Ovo prosto nije rad koji može da bije visoku ocenu u toj koloni (najviše 4/10). Struktura - 3. Značaj parametra zanatstvo sam minimizirao (i to sam već objasnio) da ne bih nehotično favorizovao rutinere i profesionalce, a u zanatskom smislu ovo jeste jedna solodna ukrštenica za jednokratnu upotrebu (recimo, 7/10). Ako dam i ocenu za ukpuni, da ne kažem umetnički dojam, pa sve to saberem i razmislim, to je 4. U drugoj fazi glasanja, u užem izboru prosto nije bilo poena na raspolaganju za nju.
Постави коментар