четвртак, 16. септембар 2021.

ZRNCA (4433)

Dragiša Cetić
 

19 коментара:

Aljoša Vuković је рекао...

Dani ludila?

Slavko Bovan је рекао...

Probaj ponovo.

Zdenko је рекао...

DANI LUDAJE

Slavko Bovan је рекао...

Da (Danilu daje).

Aljoša Vuković је рекао...

Odličan indirekt

Анониман је рекао...

.... SJAJNO ..... TONĆI

Zdravko је рекао...

Bravo Dragiša! Ovo je odlično, i postavka i rješenje su aktuelni!

Dejan Minić је рекао...

Svakako čestitke Dragiši, ali Slavko je (galantno) prećutao da je to nekadašnji njegov indirekt (kontekst Nataše Bekvalac i njenog tadašnjeg muža), a posle ga je bilo i od strane nekih drugih autora.

Dragiša је рекао...

Sve je ovo objavljeno uz dogovor sa Slavkom. Mislim da je izuzetno to što se sve desilo u vrijeme Dana ludaje. A rješenje, takođe, može biti posmatrano u drugom kontekstu i s njim bi se složili i Đoković i Medvedev. Za obojicu su to bili baš takvi dani! Naravno, da je ideja poznata od samog našeg interesovanja za ovu manifestaciju!
Hvala vam svima na lijepim ocjenama!

Nedjeljko Nedić је рекао...

Aktualnost je ključ ovoga indirekta, koji je i istokorijenski: ime DANIIL i DANI.

Slavko Bovan је рекао...

Dragiša je "otkrio" našu prepisku.
Nedjeljko - Muško lično ime Danilo je poznato i u hrišćanskom ali i u muslimanskom svetu, a njegovo pak i poreklo i značenje će biti objašnjeni u nastavku teksta.

Značenje muškog imena Danilo

Pretpostavljeno značenje imena Danilo je – „onaj koji je poslat od Boga kao sudija časni“; „onaj koji veruje u Božju pravdu“; „onaj koji je doneo radost danom svoga rođenja“; „svetlost dana“; „prorok“; „miljenik Božji“; „pravednik“; „pravedan“.

Poreklo muškog imena Danilo

Osnovna je etimološka pretpostavka da je ime Danilo poreklom iz staro-hebrejskog jezika od imena Daniyyel, u značenju „Bog je moj sudija“ ili „Bog je onaj koji mi sudi“.

U našem podneblju je postojala pretpostavka da je ime Danilo poteklo od imenice „dan“ te je davano muškim potomcima koji su rađani ili danju, ili na neki važan dan odnosno bitan datum u verskom ili bilo kom drugom smislu.

Pored toga što je ime Danilo popularno među hrišćanskim svetom, postoji i u muslimanskoj veri i to u obliku Daniyal

Анониман је рекао...


Moj indirekt je:

Aleksandar VUČIĆ podršku svome sinu ...... ....!

DANILU DAJE = DANI LUDAJE!

Vlašar

Slavko Bovan је рекао...

Mogli smo i bez političara...

Subotica počast...

Ima milion varijanti, ali ovo Dragišino se moralo objaviti.

Slavko Bovan је рекао...

U gornjem komentaru mislim na Danila Kiša.

Dejan Minić је рекао...

Au, pa gde, novi predsedniče saveza, njega pomenuste. Ja sam za tog političara objavio pre 10 i nešto godina kod Z.Radisavljevića prigodan anagram: VALA, USRAN DEČKIĆ!

Čisto da se zna.

Dragiša је рекао...

Eh, kad bih mogao uticati na brisanje nekih komentara!

Slavko Bovan је рекао...

Evo zašto je politika zabranjena na ovom blogu.

Fokusirajte se na enigmatiku.

Slavko Bovan је рекао...

U međuvremenu C. Zvezda pobedila Bragu. Sad čekamo Partizan. (Ovo ja sam sebe zapričavam da ne bih radio enigmatiku. Počeo sam da radim na jednoj strani enigmatike negdje oko 17.00 i nisam se pomakao od početka. Ima dana kada mi se baš i ne radi).

Nedjeljko Nedić је рекао...

Ja sam ih povezao s imenicom"dan". Sad sam pogledao u Šimundića i piše lijepo od Danijel.