уторак, 25. октобар 2022.

GOJKO I DRAGIŠA

Из предговора Зборника:

"Културна манифестација "Покровско пјесничко саборовање" и ове године је окупила ауторе из свих крајева свијета. Оправдала је своју саборност, сабирајући пјеснике из свих поднебља гдје Срби живе. Ове године учешће је узело 115 пјесника из Републике Српске, Федерације БиХ, Србије, Црне Горе, Македоније, Бугарске, Грчке, Аустрије, Русије и Америке....
Организатори и овог саборовања су Српски књижевни клуб "Вихор" из Дервенте и Црквена општина Брод из Брода."

У Зборнику се налазе пјесме свих учесника манифестације, које су дописним путем стигле организаторима. Међу њима су и дјела нама познатих аутора.

7 коментара:

Slavko Bovan је рекао...

СВИЈЕЋА
Нека свијеће
Нека гори
Нек ту има
Ритам спори
Пали се за
Славу крсну
Било посну
Или мрсну
И када се
Богу крене
Гори стално
И не вене
Она је ту
Да мрак тјера
Да учврсти
С њом се вјера
За покој се
Душе пали
Јер онима
Свјетлост фали
Освјетљава
Оне путе
Најчешће је
Боје жуте
Боја је и
Њена бијела
И права је
Као стријела



Испред ње се
Крсти, моли
Пламен свијеће
Осоколи
Пред свијећом си
И ти свијећа
Она те на
Претке сјећа
Она нас са
Богом спаја
Нека свијеће
Њеног сјаја
Да л’ је тања,
Мања, већа
Није важно –
Нек је свијећа
Свјетионик
Јесте она
Са њом стиже
Се до трона
Рођенданска
Је у боји
Кад године
Неко броји
Свијећа грије
Као камин
И он је
Закон – Амин!

ГОЈКО Мандић, Бања Лука

Slavko Bovan је рекао...

ИКОНА
Икона на зиду
Закон је за мене
И кад ми је добро
И кад лоше крене

Пред њом ја се молим
Ако треба клечим
Не може се она
Замијенити нечим

Молим свом се свецу
Да ме чува, штити
За њега ме вежу
Невидљиве нити

Ореол над главом
Свечевом се сија
И та свјетлост златна
Годи ми и прија

Светац мој заштитник
И ја му се клањам
Бдије изнад мене
И док спавам, сањам







Икона је света
Као запис дрво
И када устанем
Њу погледам прво

Пред иконом мирно
Као војник стојим
И кроз њу се спајам
Са прецима својим

Молим свом се свецу
Ујутро, увече
И од тога мени
Ништа није прече

И зато ње нека
Нек виси на зиду
Са њом ми земаљски
Дани лакше иду


ГОЈКО Мандић, Бања Лука

Slavko Bovan је рекао...

Čestitam!

ROK BAN је рекао...

A IZ VOJVODINE NIJE BILO PJESNIKA?

Slavko Bovan је рекао...

Možda je uz ovu objavu mogla ići i ona šampionska slika Gojka i Dragiše iz Koceljeve?!

Gojko је рекао...

Nađoh nekoliko imena iz Novog Sada,Sombora,Petrovaradina,Zrenjanina,Bačkog Jarka,Kikinde

Nedjeljko Nedić је рекао...

Čestitam!