понедељак, 27. фебруар 2023.

POTPISI







Piše mi Boris Nazansky

Dragi Slavko,
u ovotjednom broju pišem o Šanteku i njegovoj zagonetačkoj ostavštini.
Među ostalim, u njoj sam pronašao knjižicu, bilježnicu, notes - također uredno obložen pakpapirom - rukopisom naslovljen Enigmaticusi. U toj teci s praznim listovima Šantek je skupljao potpise enigmata. Šaljem ti nekoliko stranica s potpisima (snimio Vlado Kutnjak) za koje mislim da bi mogle biti zanimljive širem krugu. Uz neke potpise stoje datumi, uz većinu datuma nema. I sam sam se potpisao na jednoj od stranica, ali se ne mogu sjetiti kada je i kojom prigodom to bilo. Neki su se potpisivali i više puta, valjda u različitim prigodama. Neki će se možda sjetiti kad je i kako to bilo. Naravno, ne moraš objaviti ili možeš objaviti selekcionirano, prema svom izboru. Kako god bilo, učinilo mi se zanimljivim uz ovo prisjećanje na doajena i zahvalu za ostavštinu.
Srdačni pozdravi svima,
Boris

2 коментара:

Krsta је рекао...

Poštovani Borise,
Napis o potpisima, a na koje si naišao u Šantekovoj zaostavšini, je jedan vid podsećanja na druženje sa doajenom balkanskog zagonetaštva. Imao sam tu čast da se sa Šantekom družim uglavnom preko pisama, dopisnica i razglednica. Te pisanije imam, trenutno nedostupne - u nekoj kutiji, bila obnova kuće, ali ću jednog dana staviti na uvid. Lično druženje bilo je prilikom "Izleta u nepoznato" u Veneciji, moj vodič, u organizaciji Vjesnikovog Kviza. Bila je i razmena knjiga. Pomogao mi je da 1980. nabavim Leksikon stranih reči i izraza - M. Vujaklija, prvo izdanje iz 1937. Poklonio mi je 3.4.1988., Frazeološki rječnik hrvatskoga ili srpskog jezika od Dr Josipa Matešića. Razmenjivali školske listove koje smo uređivali. Ostaje u trajnoj uspomeni.
Pozdrav.

Belirac је рекао...

Potpise enigmata skupljao je i Marko SMolčić. Potpisivali su mu se uz članke o njima u Horvatovom "Leksikonu zagonetača jugoslavije". Dosta potpisa imam i ja u "Lekiskonu srpskih enigmata".