четвртак, 28. фебруар 2019.

PASIJANS OSMICA

Milan Sečujski

11 коментара:

Svetlana је рекао...

MALICIJA
limarica
marelica
materica
matiranje
šatiranje
tarašenje
REŠETANJE

Nije bilo buksne, pa sam rešila gornji deo. :D

Milan S. је рекао...

Pretpostavljam da je onda TARAŠENJE neki pojam o kome mi, muškarci, nemamo pojma...? ;)

Svetlana је рекао...

Nije valjda da tarašenje ne postoji, milion puta sam ga čula u svakodnevnom govoru. Molim nekoga da me spasi i pronađe tu reč u bilo kom rečniku. :D

Slavko Bovan је рекао...

Ne treba tražiti u rečniku. Tarašenje je, naravno, zimovanje na Tari!

(Ovo gore je neozbiljni Slavko, a sada ozbiljno - upošte ne sunjam da se pojam nalazi u knjigama)

Svetlana је рекао...

Evo još jedne varijante

MALICIJA
limarica
marelica
materica
meštrica
trešnjica
štrecanje
REŠETANJE

Meštrica je izašla probom na HJP, tamo postoji. Pošto znam mađarski, pomalo mi je bilo i logično, pa sam se nadala da je u redu.
Probala sam i tanjerica, što je takođe mađarska reč, ali toga nije bilo. :D

Andon Koloski је рекао...

REŠETANJE
kreštanje
okretanje
rokotanje
?
?
ortoskop
HOROSKOP

E, sad,dali je ovo na dobrom putu, ili je daleko od zamišljenog rešenja,znaju bar dvojica...

Andon Koloski је рекао...

Možda ovo:

REŠETANJE
kreštanje
skretanje
respekat
stoperka
koporast
ortoskop
HOROSKOP

Milan S. је рекао...

MEŠTRICA je, naravno, u redu - i to je bilo i zamišljeno rešenje.

Što se donje polovine tiče, ovaj RESPEKAT malo škripi, ali ne bih mogao da tvrdim da je neispravan (mada ima jedna mnogo lepša reč koja bi tu mogla da se uklopi). KOPORAST definitivno ne postoji (ali je reč o anagramu koji treba nabosti - zapadnom delu publike će biti malo lakše). Za ORTOSKOP prvi put čujem, ali potpuno je ispravan - ja sam zamislio (i čuo za) ROTOSKOP. Dakle, vrlo ste blizu...

Svetlana је рекао...

Nabola sam anagram, u pravom smislu reči, i to iz petog pokušaja - POKOSTAR. :)

Od respekta bi mogla da se napravi i STEPERKA.

Milan S. је рекао...

Da, POKOSTAR, vrlo korisna reč - pomogla mi je da rešim gornju polovinu ove osimce iz Vjesnikovog kviza (STROGOST-KRPENJAČA-MILICIJA), a ne se uopšte ni setio POKOSTARA da u donjoj polovini iste osmice ne postoji reč LAKIRANJE :) Mozak zaista radi na čudne načine...

Svetlana је рекао...

A ja sva srećna što sam pronašla tu reč, a stajala mi pred nosom. Sad bi mi dobro došao face palm emotikon. :)