уторак, 19. фебруар 2019.

PASIJANS SEDMICA SA KONAČNIM REŠENJEM

Milan Sečujski

26 коментара:

Marko Mihaljević је рекао...

rješenje je vjerojatno SAINT-DENIS



dolje mi fali jedna riječ
STADION
? (nije sirotan)
STEARIN
SEMINAR
PREMISA
SPREMAČ
ČEMPRES

Slavko Bovan је рекао...

Konačno rješenje nije SAINT-DENIS.

Milan S. је рекао...

Eee, što si mu rekao, baš me zanimalo dokle će trajati :-)

Бранислав Никић је рекао...

Bravo za vizuelnu prezentaciju!

Marko Mihaljević је рекао...

Jutro ekipa. Sinoć sam usput nastojao pogoditi rješenje dok sam opisivao megatalijanku.
Pokušat ću malo poslin ako kolege ili kolegice dotad ne odgonetnu :)

Marko Mihaljević је рекао...

Mala pomoć za početak:
Prva riječ je vjerojatno NALAZAK ili navlaka
Rješenje NOVAK-TENIS, ipak nije Saint Denis haha

Andon Koloski је рекао...

Rešenje pasijansa, bez konačnog rešenja,uz pomoć Marka...


VAZALKA
navlaka
nalivak -(pr)oceđena tečnost
skalina - skala (augm.)
analist
staniol
STADION
ariston - automatski muzički instrument
stearin
seminar
premisa
spremač
ČEMPRES

Andon Koloski је рекао...

A, konačno bi bilo, pre bih rekao, stoni tenis.

Svetlana је рекао...

I meni se čini da je u pitanju stoni tenis. Krećem na "posao" :)

Bane, ako ne budem stigla da napravim rebuse za sledeću nedelju, da znaš da je Milan kriv. :D

Milan S. је рекао...

Umesto ariston može sirotan, i nema potrebe za objašnjavanjem (jedino što, kao što kažete, ne zadovoljava konačno rešenje).

I meni se čini da je u pitanju stoni tenis, pa pogledajte te linije na terenu, čemu je uopšte poslužila ova ilustracija!? :D

Inače, ovo je noćna mora za sastavljanje, nikako vam ne preporučujem da to pokušate - dvaput sam odustajao i dovršio ga iz čistog inata. Ako pokušate da uvedete razumno konačno rešenje, videćete vrlo brzo da niste sebi vezali samo ruke nego i noge i štošta drugo. Za početak, osim u pojedinim slučajevima, propisano vam je u kom redu morate da uvedete koje slovo, a takođe i koliko redova koje slovo mora da "živi" - barem od reda u kom se prvi put pojavljuje u konačnom rešenju pa do reda u kom se pojavljuje poslednji put. A u momentu kada poželite da zamenite slovo, ponekad ne samo da nemate kojim slovom da ga zamenite, nego nemate ni koje slovo da zamenite jer su vam sva postojeća blokirana. Uglavnom, ilustracija je tu bila 1% posla.

Gornja polovina Andonovog rešenja prilično je daleko od zamišljene, ali je donja dosta blizu. Samo jedna reč ne štima (a već se vidi i koja). Ceo pasijans, svaka reč u njemu, postoji u RMS6 u tačno tom obliku - iako je jedna i mene iznenadila. Mislim da vam druga pomoć, kao ekipi zasad nije potrebna ;)

Marko Mihaljević је рекао...

I meni je pala ideja da je stoni tenis ali nisam znao što bi sa "s" u prvom redu.
Jedino mi pada na pame
SALAZAK
TALASAK
OKSALAT
OSTANAK
???

Milan S. је рекао...

Upravo tako! (Nije blistavo, ali RMS kaže da može.)

Nisam ni ja ranije čuo za SALAZAK, ali sam mu se veoma obradovao. Ostaje samo da otkrijete i jedinu neotkrivenu reč u gornjoj polovini (za razliku od jedine neotkrivene reči u donjoj polovini, ova u gornjoj je jedna od onih koje baš svi znaju, što ne znači da je svi i koriste).

Svetlana је рекао...

Ja sam salazak ukucala na HJP, ali ga tamo nema, pa sam odustala od njega i naravno zaglavila se. :)

Milan S. је рекао...

A kao što se moglo i očekivati, ni TALASAK ne bi bolje prošao na HJP :)

Milan S. је рекао...

Sad vidim da sam u donjoj polovini nepotrebno zakomplikovao. Rešenje koje pije vodu je i Andonovo (uz SIROTAN umesto ARISTON), a reči su jednostavnije, pa ako hoćete, možemo da prebacimo odgovarajuću stonotenisku lopticu na polje br. 5 umesto 7 i da konstatujemo da je donja polovina pasijansa rešena (ja ću lako korigovati ilustraciju, to rešenje mi se više dopada od mog). A ako baš hoćete da otkrijete zamišljenu reč koja ima T na mestu broj 7, samo napred.

Svetlana је рекао...

Evo nekoliko predloga :D

kanoist (onaj koji vozi kanou)
kostina (velika kost)
toksina (ženski otrov)

Milan S. је рекао...

KOSTINA nije loš pokušaj, ali RMS predviđa neke druge augmentative. KANOIST takođe nije u RMS (a nije ni u HJP, što je čudno pošto kanoa jeste). TOKSINA... priznaću, razmišljao sam o reči ATOKSIN, ali onda mi je pala na pamet stara dobra SKOTINA :)

Evo, da napišem onda i ja zamišljeno rešenje, ali korigovaću ga kako je označeno, da bi reči bile jednostavnije. Slavko će korekciju ilustracije dobiti naknadno.

VAZALKA
Salazak
Talasak
Oksalat
ostaNak
skotIna
STADION
asindeT -> siroTan
stEarin
semiNar
premIsa
Spremač
ČEMPRES

Hvala svima na učešću!

Slavko Bovan је рекао...

Trenutno čak 5 postova o pasijansima među 10 najčitanijih. Moram priznati da sam vrlo iznenađen, ali...

Miroslav je poslao još 3 varijacije pasijansa (objavljene u Vesniku), a za objavu su pripremnjeni i neki taze pasijansi (Snežana i Milan su autori). Dakle, biće još ovoga.

Slavko Bovan је рекао...

SALAZAK.

Čudim se zašto niste koristili ZASALAK - Komad testa pripremljen za pravljenje kolača salnjaka (salčiča).




Ne tražite u knjigama! Ovo je pokušaj duhovitosti.

Svetlana је рекао...

E, baš sam s.....a kada mi "skotina" nije pala na pamet. :D

Asindet, i da sam smislila lupanjem, ne bih ni proverila, pošto mi uopšte ne zvuči kao postojeća reč. :D

Tako je to Slavko. Nas nekoliko se muči, a ostali nas gledaju kako se mučimo. :D
Zasalak baš dobro zvuči. :)

Milan S. је рекао...

Asindet, to ti je ono "dođoh, reših, odoh" :)

Zdravko је рекао...

SALAZAK je naveden i u Rječniku JAZU.

sići - SILAZAK
saći (sići) - SALAZAK

Svetlana је рекао...

Šteta što na HJP nema sve. Tamo je najlakše tražiti, jer kako se ukucavaju slova, tako se prikazuju moguće reči u listi.

Nedjeljko Nedić је рекао...

Kada je pasijans tako popularan, smanjite broj skandinavaka u novinama pa će biti mjesta i za njega. Mišljenja sam da ima rješavača koji bi se htjeli zabavljati i njime.

Анониман је рекао...

Sve što mogu reći Milanu je: duboki naklon na ideji, sadržaju i formi :)
Filip

Milan S. је рекао...

Evo i Slavko je zamenio sliku, hvala!

Zvanično rešenje, do kog smo došli zajedničkim snagama je, dakle:

VAZALKA
Salazak
Talasak
Oksalat
ostaNak
skotIna
STADION
siroTan
stEarin
semiNar
premIsa
Spremač
ČEMPRES