уторак, 12. октобар 2021.

PERIĆ NA VRHU


Pobedni
čki pehar ide u Loznicu. Najbolju ukrštenicu na ovogodišnjim EDL sastavio je Sreten Perić. Čestitamo!

Sudije: Boris Antonić, Rešad Besničanin, Željko Bilankov, Nebojša Dragomirović, Žarko Đokić, Željko Jozić, Zdravko Kubat, Danko Kujundžić, Branislav Nikić i Radoja Racanović. (Velika zahvalnost članovima žirija!). Sudije su ocenjivali svaku ukrštenicu  pojedinačno od 1 do maksimalnih 10 bodova.  Obrisane su najveća i najmanja ocena, te je sabiranjem bodova formirana ova tabela:

1. Sreten Perić (Loznica) 60

2. Mladen Marković (Vladičin Han) 58
2. Nedjeljko Nedić (Ugljara) 58
3. Stjepan Orešić (Zagreb) 57
3. Božo Miljević (Banja Luka) 57
4. Mladen Marković (Vladičin Han) 56
5. Emilija Bunjac (Bihać) 53
5. Zoran Milunović (Niš) 53
6. Živko Barišić (Rijeka) 52
6. Mladen Marković (Vladičin Han) 52
7. Amir Begović (Nešvil, SAD) 50
8. Ejub Semić (Sarajevo) 49
8. Zija Dizdarević (Sarajevo) 49
8. Dragoslav Rosić (Šabac) 49
8. Antun Jurić (Ahen, Nemačka) 49
9. Aldin Kadrić (Ilidža) 48
10. Hajrudin Hodžić (San Hoze, SAD) 47

Pobedniku pripada pehar i 8000 dinara.
 

28 коментара:

Slavko Bovan је рекао...

Čestitka svima redom.
Zahvaljujem se svim učesnicima.

Slavko Bovan је рекао...

Objavljivaću skandinavke redom.

Mandrak је рекао...

Stativa. :)
Nisam baš shvatio taj princip sa brisanjem najviše i najmanje ocene, ali sećam se da sam pobeđivao kad god se glasalo na uobičajeni način. :)

Čestitam pobedniku, ukrštenica mu je solidna. Onako, šta znam, za moj ukus je previše obična. I nadam se da ovo "etani" nije etan u množini.

Nedjeljko Nedić је рекао...

I ja sam zamijetio "etani". Persu čestitam i svima onima ispred i iza mene.
Hvala žiriju i organizatoru.

Svetlana је рекао...

Bravo, Sretene! Čestitke.

Da nije u pitanju greška u kucanju? Rekla bih da je uspravno "rana jEsen".

Hajro је рекао...

Čestitke pobjedniku, svim sudionicima (17 zar ne, nije li bilo više prethodnih godina), žiriju i organizatoru.

U pobjedničkom radu ima monogo šta za zamijetiti i pitati se. Svi znamo koliko je teretno organizirati autorsko takmičenje, nije tajna ni kako je biti član žirija. Vjerujem da smo svi željeli podržati tradiciju i sve što ide s tim, no bojim se da objavljivanje samo riješenog rada (pretpostavljam da je i žiri dobio tako) nije najbolja podrška ozbiljnosti itd itd. Odmahivanje rukom i komentar za sebe "tako je uvijek" je logična reakcija.

Aljoša Vuković је рекао...

Čestitke pobjedniku i svim sudionicima.

Aljoša Vuković је рекао...

Svetlana, sastavljaš li ti križaljke?

Slavko Bovan је рекао...

Ovo je, naravno, samo gornji dio tabele.

Dejan Minić је рекао...

Viđu, viđu, Mladen drugi:)

Čestitam Sretenu i visokoplasiranima!

Zdenko је рекао...

Čestitam pobjedniku, kao i svim učesnicima.

Mandrak је рекао...

Drugi, Dejane. Zapravo, nisam išao na pobedu, više me je zanimalo kako će proći ukrštenice kojima se nisam mnogo bavio (sećam se da sam jednu pobedniču, valjda iz 2017, pravio ceo dan). Uz to, za 2 od 3 koje sam poslao bukvalno niko nije mogao da posumnja da su moje.

E, sad... ne znam tačno šta smo dobili, a šta izgubili tim novim, avangrdnim načinom glasanja. Ja za tako nešto nikad nisam čuo i po mojoj logici je glupo brisati desetke. To je, ako dobro razumem, učinjeno zbog razuđenog glasanja, i uprosečivanjem smo npr. dobili pobednički rebus na ivici sintaktičke prihvatljivosti. A taj "montirački" princip, gle čuda, nije primenjen kod anagrama, jer je valjda procenjeno da je žiri mahom bio složan u izboru najboljeg.

Na osnove koju i kakve premise se očekuje da 10 različitih ljudi većinski imaju istog favorita - meni nikad nije bilo jasno (a napamet znam celu "Logiku" Gaje Petrovića), mada se ta mediokritetso-komunistička ideja već godinama pojavljuje u komentarima. Ja bih rekao da je kod žiriranja ukrštenica (i rebusa) sudijama ovog puta ukinuto pravo na sopstveni ukus, a to teorijski može da znači da je pobedila ukrštenica koja nije bila ama baš ničiji favorit (i najverovatnije je tako), a opet teorijski, možda je na iksto mesto spuštena neka koja je dobila npr. 2 desetke.

Slavko Bovan је рекао...

Mladene, i pobedničkoj i drugoplasiranoj (iznenadićeš se koja je drugoplasirana) je obrisana po jedna desetka.

Ovo brisanje najbolje i najlošije ocjene (naravno) nije moj patent i izum. Na mnogobrojnim takmičenjima se radi takva "korekcija".

Anagrami su žirirani na potpuno drugačiji način jer je moglo tako.

Slavko Bovan је рекао...

Uostalom, možemo se i ovdje poigrati ocjenjivanjem (za ovu i naredne objavljene ukrštenice) pa da vidimo šta misle posmatrači. Koliko biste dali bodova (1-2 loša, 3-4 solidna, 5-6 dobra, 7-8 odlična ili "skoroodlična" i 9 i 10 izvanredna)?

Da sam ja žirirao, ova Sretenova ukrštenica bi od mene dobila (namanje) 8 a dvoumio bih se da li da joj dam 9.

A, sad vi.

Mandrak је рекао...

Teško mi je da poverujem da je ovaj rad dobio ijednu desetku, to uopšte nije ukrštenica koja se po bilo čemu može nametnuti kao favorit (naravno, ukoliko sudija nije amater, pijan, drogiran i sl. i ukoliko svi ostali radovi nisu još gori).
Eteni, dve ad hoc troslovne sraćenica u sredini, izvesni Milan Tokin u belini, vizuelni neslad... i jedan milion puta viđeni koncept. Tako ja vidim ovu stvar, i jedino što tu stvarno vredi je struktura beline (o sadržaju se može diskutovati), ali imam u vidu da je to belina dole desno, tj. najlakši zadatak.

Uzgred, ne mislim da je bilo boji moj rad bolji od ovog (cenim da su na drugom mestu gološkržnjaci), ali svakako bih više voleo da je lista napravljena bez korigovanja (na kojim se to tamičenjima radi i gde? u Avganistanu?)

Slavko Bovan је рекао...

Ima bliže, npr u Austriji :)

Kod skijaških skokova od 5 ocjena, računaju se svega 3. Ovdje je bilo malo više od tri "validnih" ocjena.

Mandrak је рекао...

Dobro, samo je trebalo da naglasiš u propozicijama da će se glasati na nov i neobičan način koji se odavno primenjuje u Austriji i Avganistanu, čisto da bismo i mi, ljudi starog kova, mogli da procenimo da li želimo da učestvujemo na takvom takmičenju. :)

Milan Žarkovački је рекао...

Čestitam, Sretene! Lep rezultat na EDL za cimere iz Belog Manastira. Čestitam i ostalim visokoplasiranim.

Svetlana је рекао...

Aljoša, ne. Nisam enigmata.

Aljoša Vuković је рекао...

Šteta.

Slavko Bovan је рекао...

Tabela sa glasovima ZASAD neće biti objavljena sve dok svoje negodovanje ne istresete na mene.Glasovi nisu sakriveni, ali malo ćemo sačekati sa javnom objavom tabele sa sudijskim glasovima. Sve tabele će biti javno objavljene, ali naknadno jer je ranija praksa totalne transparentnosti uticala na to da su mnogi elegantno izbjegavali da glasaju i stanu iza svojih ocjena čem postane "gusto".

Naravno, sudije mogu u komentarima obrazložiti svoju ocjenu. Ja neću isati kako je ko glasao.
Zahvaljujem se još jednom sudijama (svim u svim kategorijama).

Hajro је рекао...

Tako treba Slavko, reći jasno i glasno "biće tako jer ja tako kažem", a ne vaditi se pričom kako nešto nije tvoj izum, postoji negdje itd, … pusti taj diplomatski ton. Svašta nešto postoji negdje, čak i ozbiljna natjecanja. Dakle, ako nema snage argumenta onda ide argument snage. Ti organiziraš, ulažeš rad i ugled, ti odlučuješ, tvoji rezultati, slava ili suprotno, savršeno u redu.

Totalna transparentnost ne može biti loša, a ako su neki izbjegavali žiriranje (evo ja npr i prošle i ove godine) to ne mora biti jer su se bojali reakcija nezadovoljnih. Ako ti kao organizator (hvala na trudu) ne shvataš u kakvu poziciju dovodiš članove žirija šaljući im hrpu radova bez odgovarauće prethodne obrade i selekcije (opis i izvor za svaki problematičan pojam, diskvalificiranje radova koji su neispravni po najosnovnijim sveprihvaćenim kriterijima) onda je sva ova priča besmislena. Dakle, vjerujem da shvataš kao što i mi shvatamo da je za tebe kao organizatora lakše i bolje poslati žiriju veći broj radova. Je li fer, je li dobro za enigmatiku, zaslužuju li članovi žirija i enigmatika bolje... druga su pitanja, opet laka za odgovoriti.

Je li bolje imati ikakvo, makar i manjkavo, takmičenje nego nikakvo, imaju li pravo kritizirati oni koji nisu spremni da ulože toliki trud, bi li vrhunski kombinator Sreten (i drugi) iznjedrio neuporedivo vredniji rad ako bi znao da natezanja i internetske budalaštine neće proći...Je li koncept sa bjelinama kao najvažnijim kriterijem (čitaj rad kompjuterom, u velikom broju slučajeva) i odsustvo kriterija ispravnosti i prihvatljivosti rezultat iskrenog ubjeđenja da je tako najbolje ili vjerovanja da će tako biti najviše sudionika… bi li u kontekstu ozbiljno pripremljenih materijala za žiriranje članovi žirija bili spremniji da obrazlože svoje odluke (ne kao pravdanje već prilika svima da shvatimo i naučimo o drugačijim ukusima i kriterijima)…? Eto, nekoliko nediplomatskih pitanja, oprostite mi što remetim čestitarsku atmosferu, i sam čestitah.

Slavko Bovan је рекао...

Hajro, sad ste me već izbacili iz taksta.
Nije mi jasno šta hoćete, kog đavola?

Šta je nejasno?
Ova ukrštenica je osvojila najviše bodova kada se računaju sve sudije, a osvojila je najviše bodova kada su eliminisani ekstremi. Naime, smatram da nije normalno da ista ukrštenica dobije od jednog sudije 10 a od drugog 1 (jedna koja je ispod ovih na vrhu)?

Da li bi sudije branile svoju odluku (10 ili 1)?
Ne bi.

Ovako smo dobili ISTI POREDAK ali bez ekstrema koje bi TREBALO OBRAZLOŽITI.

Mene je baš briga hoće li najviše bodova imati Pera ili Žika.

Uostalom, davno smo konstatovali da sam budala što uopšte ovo organizujem (s dobrom voljom i željom da se ljudi zabave). Hajdete malo vi.

Previše je zakerala (treba da ih bude) ali brate...hajde malo drugačije.

npr. Napišite koju biste ocjenu dali ovoj ukrštenici.
Ja napisah.

Da li je neko drugi napisao?!
Previše filozofije a premalo konkretnog.

Dakle, krenite sa ocnenama ukrštenice, pa da se vratimo na dobar kolosijek.

Šta mi se dogodilo da je objavljen poredak bez broja bodova (kao npr u Kvizorami)? Imate li strpljenja da pogledate ostale ukrštenice?

Hajro је рекао...

Ne vidim razloga da me trpaš u množinu, priča o kresanju maksimalnih i minimalnih bodova je najmanje važan dio onog što pokušah reći.

Nema razloga za ljutnju, ništa osobno, tek različita mišljenja o nekim stvarima, pusti i diplomatiju i emocije, možemo li razmijeniti ozbiljna mišljenja kao hobisti, kolege, prijatelji..., nije nužno, čak nije ni najproduktivnije, da se slažemo. Nema frke, ti pomenu elegantno izbjegavanje žiriranja, dakle prepoznaješ da žiriranje nije najpoželjnija uloga, ja (kao jedan od onih koji je ponovo izbjegao žiriranje) pokušah malko pojasniti to i kontekst.

Pusti i priču o filozofiji i konkretnom, sve što napisah je konkretno, možda nije prijatno ali nije prazno filozofiranje već vrlo jasne opaske i pitanja. Naravno, ljepše je primati čestitke i biti nedodirljiv, dakle strpljivo i bez ljutnje pročitaj još jednom. Radio sam i, nadam se, još ću raditi natjecanja, znam koliko je nezahvalno, no valja unaprijed pristati na sve što ide s tim u paketu. Šta očekuješ, podršku, ali uz suzdržavanje od bilo kakvog kritičkog razmišljanja samo zato što se upuštaš u ovo. To nije podrška, to je "baš me briga" odmahivanje rukom i odrađivanje... Ti znaš zašto se upuštaš u organiziranje ovog i drugih stvari, prestani izigravati žrtvu, niko te nije tjerao, zaslužio si mnogo puta čestitanja, nekad i primjedbe, kritike... Ja znam zašto nudim podršku, ali uz to, po mom mišljenju, ide i pokušaj ozbiljnih promišljanja na ovu prigodu i širu i važniju sliku. Jednako znam i zašto sam radio mnogo šta što jeste žrtvovanje vremena i rada, ne pada mi na pamet ni da budem nedodirljiv, još manje žrtva, sve ide u hobistički staž.

Uostalom, ako neke diskusije smatraš neprimjerenim i kontraproduktivnim uvijek imaš opciju brisanja, savršeno prihvatljivo, pogotovo ako jasno obrazložiš zašto si nešto obrisao. Vjerujem da dosljedno treba brisati bilo šta vezano za osobe, a ne za njihov rad u enigmatici. Mnogo puta ti je to ponovljeno, nisi usvojio, nema ljutnje, naše je da kažemo mišljenje, vjerujem da je ispravnije reći ga direktno...

Budi konstruktivan i otvori temu "šta treba imati ozbiljno takmičenje?", ako nema odziva zamisli se zašto nema.

Amir је рекао...

Pozdrav svim učesnicima i žiriju i čestitke Sretenu Periću na postignutom uspjehu. Žao mi je što prije nisam učestvovao u ovom zanimljivom takmičenju. Za prvi put nije loše 7. mjesto.

Amir Begovic.

Željko Jozić је рекао...

Slavko, pokaži tablicu s glasovima žirija da završimo s ovim.

Slavko Bovan је рекао...

Mala korekcija tabele. Nedjeljko Nedić ima bod više (58). Hvala Tončiju Milatu na korekciji. Izvinjavam se Nedjeljku.

Duško Laštro је рекао...

Nedjeljkova je sasvim zanatski, bez zamjerkr,dobro odrađena. Ne mogu reći da nije zasluženo pobijedio. Osjeti se malo rutine i standarda. Sve tri Mladenove su pored svih standarda sastavljanja imale i malo više svježine i originalnosti. Svaka od njih ne bi nezasluženo pobijedila.