уторак, 1. јануар 2013.

TAPŠANJE (16)

Danas 55. rođendan slavi Jadran Goloigra, majstor belina i velikih magičnih likova. Čestitam! Pošto nemam Jadranovu fototografiju, prenosim sa Cryptomanovog bloga treći nastavak "Eroteke".


3. Hapsi!, "Eroteke" 04.05.10.
Svojevremeno (biće da je to neka 1986-87.) vraćali smo se sa nekog enigmatskog takmičenja Jadran Goloigra, Suad Salkić i  ja, vozom iz Zagreba ka Zenici (oni) i Mostaru (ja). Zapravo krenuli smo vlakom, a negdje “pri prelasku u voz” (dakle u gluho doba noći između Hrvatske i BiH) u naš kupe upade redovna policijska kontrola (tada milicija!). Dobro veče-dobro veče. Šta ima, momci? Dajte lične karte!!! I ostalo po propisu...
Mi krmeljamo, nešto mumlamo i dajemo lične karte.
Tada nastupa interesantan momenat. Nas trojica nismo uopšte ličili na poslovne ljude, ali smo imali aktovke. Sumnjivo nego šta!!! 
Onda jedan branitelj reda i poretka pokaza na moju aktovku i traži da je otvorim. Ja je, naravno, kao svaki savjestan građanin koji poštuje vlast, otvorim, a unutra gomila papira i NA VRHU "Enigmatski odostražnik 5".
Čovjeku se lice ozari (jer je na djelu uhvatio EMIGRANTSKE elemente).
- I šta je ovo? A, a, a?
(otvaram knjižicu i pokazujem, a u sebi kiptim od smijeha)
- Evo, pogledajte.
- On otvara, lista, češka se, čudi jer su tamo samo neke "ŠIFRE" aaree, aarei...
(Objašnjenje za neupućene: Odostražnik je spisak svih riječi od 5 slova iz Čvorovih rječnika, složenih u kolone, i to abecednim redom prema zadnjem slovu. Dakle na svakoj stranici su  4 kolone “besmislenih” kombinacija od po pet slova)
Objašnjavamo mu (duže vrijeme) šta je to i za šta služi i uspijevamo da ga uvjerimo da smo bezazlene budaletine koje se bave marginalnim i po državu bezopasnim stvarima.
ALI, ZA SVAKI SLUČAJ, ON NAS JE PRIBILJEŽIO U ROKOVNIK. (vjerovatno misleći - nećete vi meni tu BRBRZ, CRTNT, ZMNRG... )

13 коментара:

Jovan Nedić је рекао...

Čestitam rođendan i Jadragu Goloigri i nadam se da ćemo ga uskoro vidjeti na nekom od enigmatskih skupova, npr. na SOZAH-u u Osijeku.

Slavko Bovan је рекао...

Zbog uvođenja ove rubrike već sam se više puta potapšao po ramenu.
Ima dosta materijala!
Naravno, svi možete biti saradnici: Šaljite fotografije, tekstove,...
(Koncepcija: Čestitamo kolegama sve što treba čestitati!)

Miroslav Cvetković је рекао...

Jadranu čestitam rođendan i želim mu još mnogo vanserijskih belina i magičnih likova!
Nadam se da je barem on stvarno rođen 1. januara.

N. Petkovski је рекао...

Naravno i Jadranu južne čestitke za rođendan

Mesud је рекао...

Jadran Goloigra je ranih sedamdesetih pohađao Željezničku tehničku školu u Sarajevu, gdje sam radio kao nastavnik.
Nekoliko godina u školi je djelovala Enigmatska sekcija koju sam osnovao i vodio. Jedan od članova ove sekcije bio je i Jadran.
Od dvadesetak aktivnih članova sekcije njih trojica-četvorica su objavljivali radove u enigmatskim listovima, a Jadran izrastao u vrhunskog majstora mrežastih zagonetki, posebno magičnih kvadrata 7x7. Posljednji put s njim sam ostvario kontakt kad me je, nekih osamdesetih, telefonski priupitao šta da radi sa oko 250 sastavljenih 7x7 kvadrata. Tad sam ga uputio na Borisa Antonića čije je poznavanje ove problematike uveliko omogućilo objavljivanju dobrog dijela ovih njegovih izvrsnih radova.
Drago mi je što sam bar mali dio ove enigmatske priče. Želim mu sve najbolje!

(Neki drugi put, ako trebadne, kratka anegdota o radu sekcije i S. Železniku)

Mesud.

Slavko Bovan је рекао...

Jadran Goloigra je ranih sedamdesetih pohađao Željezničku tehničku školu u Sarajevu, gdje sam radio kao nastavnik.
Nekoliko godina u školi je djelovala Enigmatska sekcija koju sam osnovao i vodio. Jedan od članova ove sekcije bio je i Jadran.
Od dvadesetak aktivnih članova sekcije njih trojica-četvorica su objavljivali radove u enigmatskim listovima, a Jadran izrastao u vrhunskog majstora mrežastih zagonetki, posebno magičnih kvadrata 7x7. Posljednji put s njim sam ostvario kontakt kad me je, nekih osamdesetih, telefonski priupitao šta da radi sa oko 250 sastavljenih 7x7 kvadrata. Tad sam ga uputio na Borisa Antonića čije je poznavanje ove problematike uveliko omogućilo objavljivanju dobrog dijela ovih njegovih izvrsnih radova.
Drago mi je što sam bar mali dio ove enigmatske priče. Želim mu sve najbolje!

(Neki drugi put, ako trebadne, kratka anegdota o radu sekcije i S. Železniku)
Još jednom Sve najbolje tebi i porodici!
Mesud.

Mesud је рекао...

Slavko ni reče da kažem i ovo Žesti.

Zamolio sam Stanka da članovima sekcije održi predavanje na temu"Kako se pravi (dobra) ukrštenica. Saglasili smo se da to uradi kredom na školskoj ploči na manji lik (13x6). Kad smo iz zbornice pošli u učionicu koja je bila krcata(najava njegovog dolaska privukla je pažnju i ostalih), Stanko poče preturati po džepovima i zabrinuto reče da je zaboravio ponijeti urađenu ukrštenicu kojim bi se pomagao. Ohrabrila ga moja opaska:"Daj, boga ti, kao da je to tebi potrebno."
Ušli smo u učionicu i poslije uvodnih formalnosti počeo je, a prva riječ vodoravno, sjećam se, bila je STRŠLJEN.

Jovan Nedić је рекао...

Da nije ta Željeznička tehnička škola imala kraticu ŽTŠ?

Анониман је рекао...

Jadranu Goloigri sam rekao kada će biti Susreti enigmata u Kikindi, i znajući ga da lako daje obećanja, a posle ih ne ispuni, mada ne svojom krivicom, na tome je i ostalo. Čuli smo se posle Susreta i bilo mu je žao (ja sam mu preneo utiske i ko je otprilike sve bio...)jer je stvarno mislio doći, pošto je bio na odmoru.
Inače, Jadran je u mladosti nosio dužu kosu poput Dragčeta iz "Rođaka sa sela" i sa aktovkom u ruci baš je delovao neobično. Tada se osim enigmatikom intenzivno bavio i numizmatikom.
Ako mu je danas stvarno rođendan ima čestitke i od mene.
Lozničanin

Mesud је рекао...

Puni naziv škole bio je Željeznička tehnička škola "Vaso Miskin-Crni".
Naravno, skraćenica ŽTŠ tad se često koristila.(Jovane, bude li rasola?)
Pozdrav!

Jovan Nedić је рекао...

Meni rasol nikad nije zatrebao :)

Belirac је рекао...

Ko je pročitao gornje komentare, uviđa zašto je dobro da postoje ovakvi blogovi, članci na njima i mogućnost da se dodaju komentari. Da to ne postoji, trebalo bi ga izmisliti. :)

Slavko Bovan је рекао...

Da ponovim.
Ako se po jutru dan poznaje, a godina po prvom danu (vidi anagramiranje 15!) možemo zaljkučiti da će na ovom mjestu biti dobra žurka i u narednim danima.