среда, 26. фебруар 2014.

MOZGALICA INDIREKT

Eroteka (122)
Ovih dana stižu mi gomile flajera i računa, te sa zebnjom otvaram poštansko sanduče. 
Gle, čuda - Danas me obradovala pošiljka iz Pančeva. Kolega Vladeta Trivunac mi šalje svoju knjigu "Mozgalica indirekt" (do sada je nisam uspio nabaviti) i u propratnom pismu kaže da mi knjigu šalje kao podršku blogu, te da mogu da proverim da li je neka od varijacija indirekta novitet. 
Zahvaljujem!
Vrlo dobar priručnik. Vladeta je pronašao 53 vrsta (i podvrste) indirekta.

Možda je ovo prilika da napišem i jedno sjećanje povodom "Prvog srpskog indirekta"
Na 8 strani prenesen je tekst iz "Vesnika" (iz 2003. godine) enigmatskog kluba "Nova Zagonetka" pod naslovom "PRVI OBJAVLJENI INDIREKT SRPSKOG ENIGMATSKOG AUTORA". Tu se navodi da je prvobitno smatrano da je prvi "srpski" indirekt objavio Nišlija Aleksandar Nagorni u "Kvizu zima 1986". Dalje se navodi da je na intervenciju Zorana Radisavljevića, podatak prepravljen, te da primat pripada Novosađaninu Aleksandru Kanaziru koji je 1983. godine objavio dva indirekta u "Vjesnikovom kvizu".

Sjećam se da sam, te 2003. godine, kada se pojavio tekst intervenisao kod Miroslava Lazarevića (bio je to neki skup enigmata) navodeći da sa tekstom nešto nije u redu. Naime, svoj prvi indirekt sam objavio u "Vjesnikovom Kvizu" broj 282, od 08.12.1982. godine (manje od dva meseca nakon prvog), te da ne valja naslov teksta. Tom prilikom mi rekoše, Da, ali ti si tada bio u Hercegovini!. Jesam, ali, rekoh, zašto onda ne stoji naslov "...SRBIJANSKOG..." , a posebno je interesantno to što su objavljeni indirekti u Zagrebu. Rekoh da je primjerenije bilo naći prvi indirekt objavljen u Srbiji (u enigmatskom ili neenigmatskomm listu). Ipak, tekst ostade u prvobitnom obliku i evo ga sada u knjizi.

Ovo je samo mala digesija i sjećanje, koje ne umanjuje vrijednost knjige Vladete Trivunca". Još jednom zahvaljujem kolegi Trifuncu, i knjigu smještam na policu pod radnim naslovom "Važne knjige!"

3 коментара:

Анониман је рекао...

Koja slučajnost. Baš sam upravo danas prelistavao taj broj "Kviz"-a. I baš taj broj (282) se sjećam iz mojih prvih rješavačkih dana da sam ga kupio i rješavao kao desetogodišnjak. Slavko, evo šaljem ga kao nostalgiju i reagiranje na ovaj tvoj članak (tri stranice!).
Kohortaš.

Dejan Minić је рекао...

Bar još 4 podvrste su u međuvremenu objavljene kojih nema u knjizi.

Luka je objavio UZAJAMNI indirekt (postavka jednog indirekta je rešenje drugog i obrnuto). Ja sam na ovom blogu objavio OBOSTRANI (jedno rešenje se čita sleva na desno, a drugo zdesna na levo), zatim DVOJNI (rešenje može da se pročita obratno i povratno obratno) i (pravi) PALINDROMNI (sa obe strane rešenje isto glasi).

Rok Ban је рекао...

Ja sam objavio indirekt u N. Enigmi14.7.1987. Autor je u knjizi objavio kao uzorak nekoliko radova drugih autora, ostalo su primeri samog autora.