недеља, 27. март 2016.

REČ PO RIJEČ (1167)


COD
Piše: Nedjeljko Nedić
Troslovni pojam „COD“ u Enigmatskome rječniku 3 Stjepana Horvata iz 1977. te u prvome svezku ER3 iz 1990. opisan je s više troslovnih kratica i kao otok kod poluotoka Labradora u Kanadi. U obadva rječnika nedostaje najbolji opis: Bivši sarajevski rock sastav („Bijeli bagremi“), koji bi mogao glasiti i: grupa pok. Selvera Brdarića i Enesa Bajramovića. Sjetih se ovoga sastava zahvaljujući TIO-voj rubrici „Reč po riječ“ (1138) pod naslovom „Ciciban“. Naime, ova je grupa 1976. snimila singlicu na kojoj su bile pjesme „Ciciban“ i „Rock za moju bivšu punicu i njenu prijateljicu“, a iste godine i pjesme „Novi štos“ i „Nisi mala beba“. Godinu prije, 1975., objavili su prvi singl s pjesmama „Dođi mi na čaj“ i „Želim tu igru“, a godinu kasnije, 1977., pjesme „Ekskurzija“ i „Kad smo bili sasvim mali, radili smo divne stvari“. Iz 1978. potječu pjesme „Semafor“ i „Ja i moja mala“, a iz 1980. „Slušaj me, majko“ i „Điha, điha“. Grupa je objavila svega dva albuma: „Dođite na čaj“ (1977.) i „Bijeli bagremi“ (1978.). Za mene osobno Bijeli bagremi jedan je od najboljih albuma u povijesti rock glazbe bivše Jugoslavije. Na njemu su pjesme „Moja mala na popravni pala“, „Stranci“, Budi jača“, „Denny“, „Ti si moj slatki bol“, „Zvižduk“, „Zvao sam vjetar“, „Jučer, danas, sutra“ i „Bijeli bagremi“. Nezamjenjivi članovi grupe „Cod“ bili su Enes Bajramović (1951.-2006.) i Selver Brdarić (1951.-2010.), dok su kroz grupu prošli i Nenad Jurin, Džemo Novaković, Izidor Kaić, Miro Oberan, Petar Kenjić, Darko Arkus, Izet Hajdarević Zoo i Ivica Propadalo.

1 коментар:

Анониман је рекао...

Na ovoj slici, ko je član grupe Cod prvi sleva?