Evo, unatoč trećem mjestu, meni je ovo bez veze: nikad ovome ne bih dao ni boda. Autor je odlučio sastaviti križaljku sa 12 crnih polja, postavio ih unaprijed, i onda krenuo popunjavati tri posve odvojena dijela svog uratka (dva kuta i dijagonalu). Postavio je dvije dosadne 15-ice, spojio ih sa dva moleraja od 3 11-ice koje su najizlizanije moguće (Riječ sa AMATER? Check! Nasumični broj sa "lažnom" skupinom? Check!(zapravo su samo O i S u riječi AOSTA i početno P jedine "nemonotone" točke u gornjem lijevom kutu!), "dosadan" pojam monotone strukture (PLAVA LISICA)? Check!), i eto, dovršio kombinaciju. Ova je križaljka predstavnik točno onog tipa križaljke koji ću u časopisu preskočiti. Sve je ovo već sto puta viđeno, i rekao bih da je ovo više namijenjeno generaciji 30-40 godina udaljenoj od moje. Nebojšin rad, koji je također stavio naglasak na rješivost, nagradio sam mjestom u top-10 jer je ipak imao i "umjetničkih" ambicija, ali ovo ovdje je za mene jedan jako suhoparan "tehnički" uradak bez nekog detalja koji bi ga izdvojio.
Ponovno, ne očekujem da se svi slože sa mnom, ali za mene je ovo uradak za neko drugo vrijeme i neke druge rješavače (ujedno i uradak s najpolariziranijim glasačkim tijelom: svoje treće mjesto duguje petorici glasača kojima je ovo vrhunac onoga što enigmatika može dati!).Mislim da je u zadnjih 10 godina (na sreću, ako želimo da enigmatika opstane i u ovom tisućljeću) trend ipak krenuo drugačijim smjerom, gdje se traži i malo kreativnosti, a ne samo suhe brojke.
Ideja jeste izlizana, ali ej bar kristalno jasna: autor je odabrao pristup koji nije baš zahvalan za strukturne vratolomije, što ne znači da se nije pomučio i da je finalni proizvod više loš nego dobar. Način na koji si ti opisao proces stvaranja zvuči kao: staviš teflonski tiganj na ringlu, sipaš zejtin, sačekaš da se ugreje, razbiješ jaje, kasnije malo protreseš i po želji okreneš da se isprži i sa druge strane.
Nije ovo baš jaje na oko, budimo realni. U inovativnom smislu jeste slabo, skoro bezvredno, ali u zanatskom nije. Upotrebna vrednost takođe nije za potcenjivanje. Aj probaj ti da popuniš takav lik, pa ću ga objaviti na svom blogu kao primer jednog modernog sastava, 30 ili 40 godina naprednijeg, a u staroj formi. Teško će to ići.
(Inače, sastav je u mojih top 20, ali ne znam da li bih mu dao poene... možda u najboljem slučaju 2 ili 3).
Tvoje mišljenje, Tonči, poštujem, no ja sam ovu križaljku stavio na 1. mjesto. Razlog je rješivost i najmanji broj crnih polja. Moja križaljka koja je završila na 23. mjestu također ima samo 12 crnih polja i mogu ti reći da ju je iznimno teško sastaviti. Pri tom zaboravite na većinu teških slova. Ako se dobro sjećam, čini mi se da nijedna simetrična talijanka 11 x 15 objavljena u Feniksu nije imala manje od 13 crnih polja.
Ja sam ovaj rad nagradio ponajviše zbog rješivosti. Ovaj lik s dvanaest crnih polja zbilja nije lako sastaviti. Nešto slično sam i ja poslao (s malo zahtjevnijim rasporedom crnih polja). To je ona sa "ŽESTOKIM MOMKOM", i za obavijest to nisam ja, ha, ha... “Kemijao” sam i vrtio kombinacije da malo “zasolim” križaljku, ali uvijek bi to izrodilo s više štete nego koristi (pokoja kratica više, nekoliko teških do vrlo nepoznatih pojmova). Mislim da sam napravio četiri verziji te križaljke. Na kraju sam odustao i riješio donji kraj na banalan način bez puno rizika. Po mom mišljenju to mi je najlošiji rad (premda nije za bacit :) i djeluje nekako rutinski.
Varaš se Nedjeljko. Već je bilo simetričnih križaljki sa 12 crnih polja, a mislim da je Željko Jozić uspio sastaviti sa 11 CP.
Od 59 radova samo su četiri bila s 12 crnih polja. Složit ću se da broj crnih polja ne mora biti ključni kriterij, ali ipak, gledajući lik, mislim da on od autora zahtijeva dosta umijeća. Križaljka nije idealna, ali u usporedbi s ostalih 58 radova smatram da je zasluženo osvojila 3. mjesto. Moja najveća zamjerka joj je križanje pojmova ABBAR i AUGER. Valter Kvalić
Prosto je nevjerovatno – gledamo isto, a vidimo potpuno različito! Kada je sadržaj u pitanju, mogu i razumjeti, ali nisam očekivao da bismo mogli imati različite stavove i po pitanjima forme. Nema govora da se ovdje radi o 3 odvojene dijela, već naprotiv - o majstorski popunjenom liku s unaprijed određenim simetričnim rasporedom malog broja crnih polja. Da se nisu umješali Valter i Mile, rekao bih da je ovo tipičan primjer rada koga su na osvojenu poziciju „iznijeli“ ocjenjivači poput mene, Nedjeljka i drugih koji pri žiriranju prvenstveno razmišljaju kao takmičari, a ne kao urednici i rješavači. Činjenica da su i njih dvojica dali nemali broj bodova ovom radu dovoljno govori i o njegovim sadržajnim kvalitetima, a što smo svakako imali u vidu i mi „iz drugih vremena“, pa smo ga stavili ispred nekolicine njemu sličnih. Čudi me da vi, kojima su usta puna rješivosti, sadržaja, novih trendova i sličnih fora, ne shvatate da sastavljate gotovo isključivo za rješavače iz tih naših, prošlih vremena. Izvinite, morao sam ovo reći, a bio bih vrlo vrlo srećan da sam u krivu.
@Mladen: ne osporavam zanatstvo, znam koliko je na manjem liku teško maknuti čak i jedno crno polje. Nitko ne kaže da se autor nije pomučio, ono što kritiziram je da ovakav uradak nema raison d'etre, već predstavlja čisti larpurlatizam: križaljka je napravljena da bi bila križaljka sa 12 crnih polja, a nema onog jednog pojma koji je nov, svjež i predstavlja polazišnu točku konstrukcije. Zato je Markov uradak sa 12 crnih polja bio u mojoj užoj konkurenciji, a ovo nije.
@Radoja: od svih križaljki s 12 crnih polja, ova je najsegmentiranija: imaš gornji lijevi kut, donji desni kut i dijagonalu sjeveroistok-jugozapad. Ti dijelovi jesu povezani, ali odmah u početku: autor se pobrinuo da nakon što uspije pozicionirati moleraje, više ne mora razmišljati o ostatku križaljke kad radi na bilo kojem od tih dijelova. To je postignuto s 2 lanca od 6 crnih polja koji dijele svaku od tih zona od preostalih: ponovno, to je rezultat iskusnog zanatstva, i užasno težak zadatak čini nešto lakšim, ali ne možeš reći da je križaljka prožeta.
@Mladen, 2. pitanje: fair enough. Dajem si za domaću zadaću idući vikend da sastavim nešto sa 12 crnih na format- pa k'o živ k'o mrtav!
@Marko: da ne ostanem dužan: kako ti mogu uplatiti nagradu? Mladen i Slavko imaju moj mail na koji me možeš kontaktirati da se dogovorimo.
7 коментара:
Evo, unatoč trećem mjestu, meni je ovo bez veze: nikad ovome ne bih dao ni boda. Autor je odlučio sastaviti križaljku sa 12 crnih polja, postavio ih unaprijed, i onda krenuo popunjavati tri posve odvojena dijela svog uratka (dva kuta i dijagonalu). Postavio je dvije dosadne 15-ice, spojio ih sa dva moleraja od 3 11-ice koje su najizlizanije moguće (Riječ sa AMATER? Check! Nasumični broj sa "lažnom" skupinom? Check!(zapravo su samo O i S u riječi AOSTA i početno P jedine "nemonotone" točke u gornjem lijevom kutu!), "dosadan" pojam monotone strukture (PLAVA LISICA)? Check!), i eto, dovršio kombinaciju. Ova je križaljka predstavnik točno onog tipa križaljke koji ću u časopisu preskočiti. Sve je ovo već sto puta viđeno, i rekao bih da je ovo više namijenjeno generaciji 30-40 godina udaljenoj od moje. Nebojšin rad, koji je također stavio naglasak na rješivost, nagradio sam mjestom u top-10 jer je ipak imao i "umjetničkih" ambicija, ali ovo ovdje je za mene jedan jako suhoparan "tehnički" uradak bez nekog detalja koji bi ga izdvojio.
Ponovno, ne očekujem da se svi slože sa mnom, ali za mene je ovo uradak za neko drugo vrijeme i neke druge rješavače (ujedno i uradak s najpolariziranijim glasačkim tijelom: svoje treće mjesto duguje petorici glasača kojima je ovo vrhunac onoga što enigmatika može dati!).Mislim da je u zadnjih 10 godina (na sreću, ako želimo da enigmatika opstane i u ovom tisućljeću) trend ipak krenuo drugačijim smjerom, gdje se traži i malo kreativnosti, a ne samo suhe brojke.
No dobro, svakom svoje.
Prestrog si, Tonči.
Ideja jeste izlizana, ali ej bar kristalno jasna: autor je odabrao pristup koji nije baš zahvalan za strukturne vratolomije, što ne znači da se nije pomučio i da je finalni proizvod više loš nego dobar.
Način na koji si ti opisao proces stvaranja zvuči kao: staviš teflonski tiganj na ringlu, sipaš zejtin, sačekaš da se ugreje, razbiješ jaje, kasnije malo protreseš i po želji okreneš da se isprži i sa druge strane.
Nije ovo baš jaje na oko, budimo realni. U inovativnom smislu jeste slabo, skoro bezvredno, ali u zanatskom nije. Upotrebna vrednost takođe nije za potcenjivanje. Aj probaj ti da popuniš takav lik, pa ću ga objaviti na svom blogu kao primer jednog modernog sastava, 30 ili 40 godina naprednijeg, a u staroj formi. Teško će to ići.
(Inače, sastav je u mojih top 20, ali ne znam da li bih mu dao poene... možda u najboljem slučaju 2 ili 3).
Tvoje mišljenje, Tonči, poštujem, no ja sam ovu križaljku stavio na 1. mjesto. Razlog je rješivost i najmanji broj crnih polja. Moja križaljka koja je završila na 23. mjestu također ima samo 12 crnih polja i mogu ti reći da ju je iznimno teško sastaviti. Pri tom zaboravite na većinu teških slova. Ako se dobro sjećam, čini mi se da nijedna simetrična talijanka 11 x 15 objavljena u Feniksu nije imala manje od 13 crnih polja.
Pozdrav ekipa.
Ja sam ovaj rad nagradio ponajviše zbog rješivosti. Ovaj lik s dvanaest crnih polja zbilja nije lako sastaviti. Nešto slično sam i ja poslao (s malo zahtjevnijim rasporedom crnih polja). To je ona sa "ŽESTOKIM MOMKOM", i za obavijest to nisam ja, ha, ha...
“Kemijao” sam i vrtio kombinacije da malo “zasolim” križaljku, ali uvijek bi to izrodilo s više štete nego koristi (pokoja kratica više, nekoliko teških do vrlo nepoznatih pojmova). Mislim da sam napravio četiri verziji te križaljke. Na kraju sam odustao i riješio donji kraj na banalan način bez puno rizika. Po mom mišljenju to mi je najlošiji rad (premda nije za bacit :) i djeluje nekako rutinski.
Varaš se Nedjeljko. Već je bilo simetričnih križaljki sa 12 crnih polja, a mislim da je Željko Jozić uspio sastaviti sa 11 CP.
Od 59 radova samo su četiri bila s 12 crnih polja. Složit ću se da broj crnih polja ne mora biti ključni kriterij, ali ipak, gledajući lik, mislim da on od autora zahtijeva dosta umijeća. Križaljka nije idealna, ali u usporedbi s ostalih 58 radova smatram da je zasluženo osvojila 3. mjesto. Moja najveća zamjerka joj je križanje pojmova ABBAR i AUGER.
Valter Kvalić
Prosto je nevjerovatno – gledamo isto, a vidimo potpuno različito! Kada je sadržaj u pitanju, mogu i razumjeti, ali nisam očekivao da bismo mogli imati različite stavove i po pitanjima forme. Nema govora da se ovdje radi o 3 odvojene dijela, već naprotiv - o majstorski popunjenom liku s unaprijed određenim simetričnim rasporedom malog broja crnih polja. Da se nisu umješali Valter i Mile, rekao bih da je ovo tipičan primjer rada koga su na osvojenu poziciju „iznijeli“ ocjenjivači poput mene, Nedjeljka i drugih koji pri žiriranju prvenstveno razmišljaju kao takmičari, a ne kao urednici i rješavači. Činjenica da su i njih dvojica dali nemali broj bodova ovom radu dovoljno govori i o njegovim sadržajnim kvalitetima, a što smo svakako imali u vidu i mi „iz drugih vremena“, pa smo ga stavili ispred nekolicine njemu sličnih. Čudi me da vi, kojima su usta puna rješivosti, sadržaja, novih trendova i sličnih fora, ne shvatate da sastavljate gotovo isključivo za rješavače iz tih naših, prošlih vremena. Izvinite, morao sam ovo reći, a bio bih vrlo vrlo srećan da sam u krivu.
@Mladen: ne osporavam zanatstvo, znam koliko je na manjem liku teško maknuti čak i jedno crno polje. Nitko ne kaže da se autor nije pomučio, ono što kritiziram je da ovakav uradak nema raison d'etre, već predstavlja čisti larpurlatizam: križaljka je napravljena da bi bila križaljka sa 12 crnih polja, a nema onog jednog pojma koji je nov, svjež i predstavlja polazišnu točku konstrukcije. Zato je Markov uradak sa 12 crnih polja bio u mojoj užoj konkurenciji, a ovo nije.
@Radoja: od svih križaljki s 12 crnih polja, ova je najsegmentiranija: imaš gornji lijevi kut, donji desni kut i dijagonalu sjeveroistok-jugozapad. Ti dijelovi jesu povezani, ali odmah u početku: autor se pobrinuo da nakon što uspije pozicionirati moleraje, više ne mora razmišljati o ostatku križaljke kad radi na bilo kojem od tih dijelova. To je postignuto s 2 lanca od 6 crnih polja koji dijele svaku od tih zona od preostalih: ponovno, to je rezultat iskusnog zanatstva, i užasno težak zadatak čini nešto lakšim, ali ne možeš reći da je križaljka prožeta.
@Mladen, 2. pitanje: fair enough. Dajem si za domaću zadaću idući vikend da sastavim nešto sa 12 crnih na format- pa k'o živ k'o mrtav!
@Marko: da ne ostanem dužan: kako ti mogu uplatiti nagradu? Mladen i Slavko imaju moj mail na koji me možeš kontaktirati da se dogovorimo.
Постави коментар