понедељак, 30. август 2021.

ŠARIĆ NOVI PREDSEDNIK


Već znate da je novi predsednik ESS Vladimir Šarić iz Šimanovaca. Evo kratkog izveštaja sa skupštine (lični utisci).

Zasedanje je počelo odmah iza doručka, jer važne stvari ne treba raditi na prazan želudac. U programu je stajalo da će  nakon doručka biti organizovano otvaranje Susreta i zajedničko fotografisanje. Otvaranja susreta nije bilo, a ako dobro pamtim, tako je bilo i na prethodna dva okupljanja enigmata Srbije (Eh, setih se Susreta u Kikindi i svečanog otvaranja – svečana sala, profesionalni voditelj programa, gradonačelnik otvara Susrete, predsednik ESS zahvaljuje učesnicima, govor organizatora, himna Srbije, hor Čarolija,…). Fotografisanje je obavljeno nakon Skupštine, a i u Lukovskoj Banji. Bilo je prisutno 30-tak što članova ESS, što zainteresovanih kibicera.

Na početku je izabrano radno predsedništvo: Miroslav Lazarević (predsedavajući), Željko Dimović i Krsta Ivanov. Zapisničar je bio Radomir Matić. Smatram da je to urađeno kako treba jer izbornom skupštinom ne sme da predsedava aktuelni predsednik.

U momentu usvajanja dnevnog reda u salu je ušao Mile Janković, a s njim i Ljubiša Banović, Ivan Rudić i meni nepoznat čovek. Sačekasmo da se novopridošli članovi smeste, te se nastavlja. Lazarević kaže da su sinoć na predsedništvu utvrdili da ima (zajedno sa Miletom, Ljubišom i Ivanom) 28 članova te da postoji kvorum. Mile se javlja za reč, te zatraži da Dimović dokaže da je “Natošević” izmirio članarinu, a kako se niko nije mašio za fasciklu i viknuo: “Evo uplatnice!” Mile reče da sumnja da su uplatili i traži da se glasa da članovi “Natoševića” nemaju pravo glasa. Usledilo je nekoliko replika. Mile traži dokaz o uplati, Željko ne daje dokaze, Lazarević pominje sinoćnu sednicu Predsedništva ESS i finansijski izveštaj…U jednom momentu Željko je zapretio da će zvati obezbeđenje da udalji Mileta… Rekoh (priznajem, nisam tražio reč) da nema razloga za izbacivanje Mileta jer je njegov zahtev potpuno legitiman, a i pored žučne rasprave stekao sam utisak da je sve u granicama normalne komunikacije. (Digresija: Svi koji prate enigmatska zbivanja znaju da Mile i ja nismo u velikoj ljubavi, ali kao i uvek, pokušavam da budem objektivan. Njegov zahtev je sasvim u redu, a u redu je i ono što je kasnije rekao za honorar od “Srpskog Telegrafa. Naime, kaže da je posao ugovori on da ga radi nnjegova firma te da je 10% plaćao Savezu samovoljno, a da je prestao kada nije dobio izvode iz banke, koje je tražio ).

Lazarević predlaže da se glasa o finansijskom izveštaju (kao dokazu da “Natošević” nije ništa dužan). Malo mi je čudan taj predlog jer je finansijski izveštaj posebna tačka dnevnog reda, ali ne reagujem. Potom predloži da (jer je kao što reče “ESS otvorena organizacija za svakoga”) pravo glasa imaju svi prisutni. U sebi pomislih, “Hm, otvoreni za svakoga, a šta je sa članovima EKK?”. O toj izjavi ne rekoh ništa, ali nakon što dobih reč rekoh: “Nemojte to raditi. Ovdje je jasno da neistinu govore ili Mile ili Željko. Jedan je u pravu a drugi u krivu, ali nemojte tražiti od svih nas da glasamo jer nema smisla. Nisam član ESS i neću glasati. Raspletite to na drugačiji način jer je to bitno za nastavak Skupštine. Ili ima kvoruma ili ga nema.” Povukoše se korak unazat te su članovi ESS glasali o tome da li treba prihvatiti finansijski izveštaj predsedništva ili ne. (Nije se glasalo o Miletovom predlogu, već o kontraargumentu). Sa četiri glasa protiv izglasano je sa je sve u redu sa kvorumom.

Nastavlja se zasedanje. Izveštaj o radu u prethodnom peruodu. Predsedavajući reče da je izveštaj u materijalima za skupštinu i da su ga svi imali priliku da vide (ja nisam ništa imao priliku da pogledam) te da otvara diskusiju. Ne sećam se da je bilo diskutanata te je izveštaj o radu jednoglasno usvojen. Pojma nemam šta je u izveštaju. Valjda će izveštaj biti objavljen. Predsedavajući ima potrebu da kaže da je to pravi način da smo svi saglasni, te da niko ne rovari (aluzija na MJ). Pomalo mi je neprijatno slušati to, ali ako je u funkciji smirivanja situacije, onda dobro.

Na sličan način (uz malo diskusije Mileta Jankovića) jednoglasno je usvojen i finansijski izveštaj. Ni finansijski izveštaj nisam video, te ne znam šta u njemu piše.

Izbori za novog predsednika. Znao sam da je Mile Janković odustao od kandidature, te da je javno podržao Šarića, ali za mene je bilo veliko iznenađenje kada su kazali da je od kandidature odustao i Željko Dimović. Bez mnogo diskusije Vladimir Šarić je jednoglasno izabran za novog predsednika ESS. Odluka je propraćena opštim odobravanjem (aplauzom).

Ostalo je da se odredi mesto narednih Susreta, pa je rečeno da su kandidati Aranđelovac, Vranjska Banja i Novi Sad. Tad se javih za reč I rekoh ono o čemu sam pisao u prethodnom izveštaju (“Moram da ti ga kažem”). Rekoh da je Brzeće nespretno odabrano i da je komplikovano doći i kolima, a autobusom gotovo nemoguća, pa da treba odabrati mesto koje je na prometnoj “džadi”.

Pod razno bilo je još nekoliko diskusija. Krsta Ivanov napomenu da se pod hitno mora rešiti status Kikinde, a u vazduhu ostade da visi da će to razrešiti predsedništvo ESS u najskorije vreme (Osvrt u narednom izveštaju).

Nakon skupštine zajedničko fotografisanje i izlet u Lukovsku Banju. Taj izlet je prekretnica u mojim utiscima sa Susreta. Od subote u 11.30 moji utisci postaju pozitivni i vrlo pozitivni. Čitaćete o tome.

Šariću i ovom prilikom čestitam.

3 коментара:

Slavko Bovan је рекао...

Za ovih 4-5 dana pun mi je inboks vaših priloga. Sve će to malo pričekati (skoro ništa nisam ni otvarao). Ovi izvještaji su prioritet, a i u zaostatku sam sa redovnim poslovima. Molim za malo strpljenja.

Slavko Bovan је рекао...

Što se tiče samog izvještaja, napisah da su ovo moji lični utisci. Uvjeren sam da sam vjerno sve prenio, a ako sam u nečemu omanuo, ispraviće me neko od prisutnih.

Slavko Bovan је рекао...

Nema negodovanja...dakle imate dobrog izvještača sa lica mjesta.