петак, 15. септембар 2023.

REBUSANJE (5013)

EDL 2023 - četvrto mesto (4-7)

12 коментара:

Konstantin је рекао...

Sa Jankom Una divani (Sajan, Komuna, divani)

Luka је рекао...

Tako je, Konstantine!

Obzirom su DIVANI "rebusno izlizani', na natječaj sam poslao drugi, po mom mišljenju bolji, sa modernijim terminom komunikacije ČET.

SA JANKOM UNA ČETA! (Sajan, Komuna, četa)

Međutim, prema ocjenama žirija, on je lošije plasiran, jer navodno nije u duhu srpskoj jezika!

Luka је рекао...

Obzirom da su ...

Анониман је рекао...

Ovo je više čitaljka nego rebus, nije uloženo previše truda. Da li je S ili Sa Jankom? Ocjena: 5. Pero

Dejan Minić је рекао...

Tačno tako, Pero.

Za ovo takmičenje sam poslao dve ideje. Za te dve ideje sam utrošio dva puta po dva minuta. Prva ideja je veoma slična ovoj i hteo sam samo da se upišem kao učesnik - obična, prosečna, šablonska bez ikakve kreativnosti - Sajan, Komuna, mamut, raži. Isto bih i taj svoj rad (i trud:)) nagradio peticom.

Drugu ideju nisam ni nameravao da šaljem, došla je spontano dok sam još jednom čitao one zadate pojmove (Slavko s pravom stavi neki post da ponovo bude prvi) i tu sam bio zadovoljniji, mada može da se diskutuje o rešenju. To će se tek videti:)

Luka је рекао...

Pero i Dejane hvala na kritičkim i sugestivnim komentarima.

Je li jezično i(li) gramatički ispravno S ili SA (Jankom) nisam provjeravao, jer sam to pripisao rebusaškoj slobodi 8nešto poput pjesničke)

Ne znam po čemu je ova kombinacija nanizanih pojmova tzv. čitaljka, drugačija od preostalih 6 objavljenih? - Propozicije su tražila pojmove u nominativu, a to je neminovno usmjeravalo na čitaljku.

Možda prijelom riječi u postavci i rješenju nisu trebali biti na istom mjestu? - Propozicije nisu definirale ovaj uvjet (kod prvih 6 je 3:3).

Možda je manjkavost ovog rebusa u tome što ima svega tri pojma, u odnosu na ostale? - Propozicije nisu određivale broj pojmova u postavci.

Dakle, ako nema pisanih pravila sve je stvar ukusa tj. umjetničkog dojma pojedinca koji je često subjektivan.

I za kraj, priznajem da nisam potrošio puno vremena za ovaj rabus, obzirom da sam prva dva pojma vrlo lako spojio, i trebalo je samo ubrati suvisli pojam za kraj rečenice. Odmah su mi pali na pamet DIVANI, te takav rebus poslah na natječaj. Međutim, obzirom ne njihovu rebusašku 'izlizanost' ne bijah sretan s tom kombinacijom, te mi ubrzo na pamet padne suvremeniji, a po meni i kvalitetniji pojam ČET, no žiriju ipak više svidjela prva inačica.

Kako bilo da bilo, u svakom slučaju sam žiriju zahvalan za udijeljene bodove, i osobno sam sa plasmanom zadovoljan.



Slavko Bovan је рекао...

Luka, nije navodno nije u duhu srpskog jezika, već nije u duhu srpskog jezika.

Divani su čisto srpska riječ :)

Slavko Bovan је рекао...

Dakle, Janko sa Unom ne može da ČETA ni pod tačkom razno, a može da divani koliko ga volja (ako ne nađe neku drugu zanimaciju).

Luka је рекао...

Nije mi jasno što fali novokovanici u komunikaciji kompačima, mobačima i sl. ČET, ČETANJE, ČETATI ... (izg. od Chat)?

Slavko Bovan је рекао...

ČETOVATI.

Бранислав Никић је рекао...

... i ČETUJE.

Luka је рекао...

Hvala na pojašnjenju!