уторак, 13. септембар 2016.

DANI LUDAJE - ANAGRAMI



Dobili smo pobednika prve od tri discipline konkursa EK Kikinda“, raspisanog povodom Dana ludaje. Pobednik je Ilija Ozdanovac iz Privlake. Čestitamo na ubedljivoj i zasluženoj pobedi!
Drugo mesto osvojio je Mija Bojinović iz Valjeva, što zaslužuje posebnu čestitku jer je ovo pravi kuriozitet i svojevrsni podvig. Naime, ovo je PRVI anagram gospodina Bojinovića koji je on sastavio u životu. Tim povodom posebna zahvalnost ide Verici Rajović koja je, u ime EKK, održala nekoliko enigmatskih radionica u Valjevu (VIDI OVDE). Treće mesto zauzeo je Radoja Racanović iz Gradiške, za koga smo prošle godine zaključili da je njegov povratak enigmatici sveopšti dobitak za balkansku enigmatiku.
Takođe, čestitka ide svim finalistima.

Zadatak je bio: ZLATO SE U VATRI PREBIRA, A ČOVEK U NEVOLJI. Na konkurs je pristiglo 108 anagrama, a nakon prve provere koju su izvršili domaćin takmičenja (SB) i stručni konsultanti Zdenko Capan, Nikola Petkovski i Radoja Racanović (Svima velika zahvalnost na pomoći!) formirana je lista od 67 anagrama koji su ušli u konkurenciju za bodove. Stručni žiri (Rešad Besničanin, Ljubica Bilalović, Pero Galogaža, Čedomir Jelić i Dinko Knežević) u pravoj fazi žiriranja odabrao je 16 finalista, da bi se u završnoj fazi birali najbolji. Nakon sabiranja bodova dobili smo sledeću tabelu:


1.OPREZNO VEROVATI U LJUBAV, A  I SLATKE REČI!
(Ilija Ozdanovac, Privlaka) 45
2. POLAKO VRATITE ZANOS VERE U REČI LJUBAVI.
(Mija Bojinović, Valjevo) 35
3. REALNO ZBORISTE: VEČITA UVERLJIVA POUKA!
(Radoja Racanović, Gradiška) 31
4. NE UKALJATI OČEV OBRAZ I VERU PROSLAVITE!
(Vladimir Šarić, Šimanovci) 29
5. KAO PRVO, I U SLAVLJU NE ZABORAVITE TE REČI!
(Dragiša Cetić, Gacko) 22
6. EVROPA VRI, A ZA BOLJE SUTRA – NEK UČI VOLETI!
(Tode Ilievski, Ohrid) 21
7. UOČAVATE RESPEKTABILNO I RAZUVERLJIVO!
(Nevenko Soldo, Široki Brijeg) 19
7. UZ NEPRILIKU BOLJE OTVARASTE VARAVE OČI!
(Zdenko Capan, Karlovac) 19
9. NE ZABORAVI VRELA, UČI POUKE STVORITELJA!
(Boris Nazansky, Zagreb) 16
9.UZ OVAKVE BURNE REČI VALJA LEPO OSTARITI.
(Nebojša Dragomirović, Banja Luka)16
11. I UPALJAČ KRESNE UZ VETAR, BI LI TO VEROVAO!
(Dragiša Cetić, Gacko)14
12. TE RANE PRVE LJUBAVI KAO I OTROV LEČI SUZA.
(Mirko Stanković, Čelinac)13
12. U KRIZI ČAST, LJUBAV I VERA, ONE LOPOVE TERA.
(Ratimir Ružić, Vitez)13
12. VEROVATI U LJUBAV! I LEPA REČ NOSI ZAOKRET!
(Mihajlo Džudžar, Ruski Krstur) 13
15. PRLJAVU KOVINU I TALE, A SIROČE  ZOVE: BRATE!
(Zdenko Capan, Karlovac) 11
15. UOČAVANE USLOVE KRIZE VALJA PROTREBITI.
(Tomislav Popović, Beograd) 11
  
Pobedniku Iliji Ozdanovcu pripada pehar i nagrada od 5000 dinara, dok će zanimljive knjige pripasti Miji Bojinoviću i Radoji Racanoviću. Još jednom čestitka najboljima, zatim svim finalistima, a zahvalnost svim učesnicima. Veliku zahvalnost EKK duguje sudijama i stručnim konsultantima.

Žiriranje druge dve discipline (skandinavka i rebus) odvija se po zacrtanom planu.

50 коментара:

Slavko Bovan је рекао...

Javljaju se sponzori, pa je sasvim izvesno da će biti još nekih nagrada.

Slavko Bovan је рекао...

Kompletan spisak svih anagrama sa imenima autora biće objavljeni u Dinkovoj zbirci.

Belirac је рекао...

U objavi nigdje ne piše šta se anagramiralo. Molim blogogazdu da to ubaci u tekst:
ZLATO SE U VATRI PREBIRA, A ČOVEK U NEVOLJI.

Slavko Bovan је рекао...

Molba uvažena. Pardon!

Belirac је рекао...

Čestitka Iliji, a i ostalim anagramistima.

Marko Mihaljević је рекао...

Čestitka svim visokoplasiranima, a pogotovo Iliji na izvrsnom anagramu !

Svetlana је рекао...

Čestitke Iliji i svim finalistima!

Dejan Minić је рекао...

Čestitke finalistima,a naročito Iliji! Bravo, majstore!

Dragiša је рекао...

Čestitam Iliji na ubjedljivoj pobjedi!
Nadam se da ću imati priliku da ti uživo čestitam na dodjeli nagrade!
Iskrene čestitke finalistima, a posebno najboljima!
Svi ste bili odlični!
Pozdrav!

Ilija Đurković је рекао...

Bravo imenjače, čestitam na ubjedljivoj pobjedi!

Slavko Bovan је рекао...

Vrlo mi se dopada i to što je ovaj post za samo 2 sata stigao na listu najčitanijih deset u zadnjih mjesec dana. Dakle, ovakve stvari vas interesuju, a EDL dobijaju dodatni smisao.

Slavko Bovan је рекао...

Čujem da IlijaO peče dodatnu količinu rakije "ekikijevače" jer valja častiti u Kikindi. Dakle, tradicija se nastavlja. Ilija iz Kikinde odlazi sa (najmanje) jednim peharom.

Mandrak је рекао...

Čestitke pobedniku i svima ostalima sa liste.

Prvoplasirani anagram je lep, samo baš ne razumem u kakvoj je vezi ta fraza sa zadatom temom.
(Da se ogradim - niti sam učestvovao, niti se nešto mnogo razumem u anagrame, ali po mom mišljenju, najbolji anagram na ovoj listi je napravio Capan, jer je on jedini sačuvao smisao poslovice.)

Milan Žarkovački је рекао...

Čestitam pobedniku i visokoplasiranima!

Nadam se da je umesno da kažem da se ovde u svemu slažem sa Mladenom: I ja bih dao prednost anagramu koji ima (više) veze sa postavkom; i ja mislim da je to Capanov; i ja se slabo razumem u anagrame.

Анониман је рекао...
Администратор блога је уклонио коментар.
Анониман је рекао...
Администратор блога је уклонио коментар.
Радоја Рацановић је рекао...


Najprije, čestitam Iliji na pobjedi i Miji na izuzetno uspješnom debiju, a zatim i svim ostalim autorima radova iz finalnog kruga. Primjetio sam da anagramisti, za razliku od autora ukrštenih riječi i rebusa, izbjegavaju da analiziraju takmičarske radove, da ih upoređuju, kude i hvale... Kao isključivi ukršteničar ne mogu se do kraja oteti toj potrebi, ali upravo iz tog razloga – što se ne smatram anagramistom, neću to činiti. Zanimljivo je da se i meni, kao i dvojici prethodnih komentatora, najviše dopao sedmoplasirani anagram, samo drugog autora – Nevenkov.

Slavko Bovan је рекао...

Naravno, dozvoljeno je iznošenje različitih mišljenja, a meni kao domaćinu takmičenja najvažnije je da je (koliko ja znam) sve proteklo regularno. Vrlo sam zahvalan sudijama što su glasali po savesti. Nisam sebe opterećivao analiziranjem svih prispelih anagrama, ali ima nekih koji su mi zapali za oko, a nisu ni u finalu.

Slavko Bovan је рекао...

Na ovom blogu dozvoljeno je biti "strogi komentator", dozvoljeno je tupiti i oštriti do mile volje, ali nije dozvoljeno ni tupiti ni oštriti kao anonimni komentator ili blagi i strogi komentator koji makar administratoru ne prijavi svoje ime. Izbrisani su komentari kojima je nedostajao prihvatljiv potpis. Sadržaj komentara bio je prihvatljiv. Hvala na razumijevanju.

N. Petkovski је рекао...

Napokon stigoh kući i žurim da vidim rezultate anagrama. Pa, dobro, dobio sam 1 glas (nije dakle 0), hvala Ljibuci što mi ga je dodelila. Iskreno, očekivao sam bolji plasman, ali nema veze. Čestitam svima na uspesima i učestvovanju (i ja sam jedan od onih stručnih konsultanata koje pominje Slavko, pa zaslužujem tapšanje po ramenu.) Ne želim da komentarišem odluke sudija, jer vidim da ima i ovakvih, ali i onakvih komentara, pa i nekih izbrisanih koji se valjda nisu slagali sa odlukom žirija ili bili nepotpisani. Iako se gornji komentatori ograđuju zbog toga kako vele "ne razumem se ili slabo se razumem u anagrame", ipak su u pravu jer i moj je utisak da je malo anagrama u celini obuhvatio čitavu temu, odnosno kompletnu frazu zadatka.

Ne želim ovime da umanjim nikome postignuti uspeh, niti pominjati žiri, svi su sigurno savesno obavili svoju ulogu i dužnost, ali smatram da pravi, kvalitetan anagram treba da obradi celi zadatak, da svaka reč u anagramu izvire iz zadatka i da svajka reč iz zadatka nađe svoj smisao u anagramu. Neki su mi nekako krnji, mnogima fali obrada leve polovine zadatka, onaj sa zlatom i njegovom ulogom u kreiranju anagrama.

Sve u svemu, lepa družba, još jednom čestitke svima.

Željko Jozić је рекао...

Čestitke pobjedniku, finalistima, ostalim natjecateljima,
žiriju i organizatoru natjecanja!

IlijaO је рекао...

Tek se sad dočepah laptopa, pa vidjeh....
Prvo: Vrlo zadovoljan i iznenađen plasmanom!
Drugo: Zahvaljujem svima na čestitkama, a čestitam i ja svima koji su sudjelovali !
Treće: Kasnije, kad se slegne uzbuđenje!

Драган Драгољевић је рекао...

Честитке Илији. Анаграм који се мени највише свидео је г.Солдов, сумануто дугачке речи, а опет у додиру са задатом темом. Слажем се и да се г.Цапан највише приближио теми.

Zdenko је рекао...

Čestitam Iliji, kao i svim ostalim finalistima.

Unknown је рекао...

Čestitam gospodinu Ozdanovcu na pobjedi! Čestitke i svim ostalima koji su ušli među 15 najboljih! Mislim da gospodinu Bojinoviću treba dati posebno veliku podršku u daljem napredovanju i korištenju svog dragocjenog talenta. Što se tiče samih anagrama i ja sam "automatski" primijetila da je onaj g. Capana u najužoj semantičkoj (značenjskoj) vezi sa zadatom postavkom, a odmah za njim i g. Soldov, dok se većina ostalih anagrama ističe neobičnom ljepotom koju bih okarakterisala kao "poetsku". Učestvovala sam, ali moji anagrami sigurno nisu tako lijepi, niti bolje semantički "pogađaju u centar" kao navedena dva. Pošto sam amater, izgleda da baš i ne znam tačno koji se kriterijumi uzimaju u obzir prilikom odabira najboljih. A ono što je primijetio g. Petkovski, zapazila sam i ja kod mojih anagrama, a to je da mi fali aluzija na onaj dio o zlatu.
Srdačan pozdrav svima! :)

Migo је рекао...

Žiri je rekao svoje! Iskrene čestitke Iliji, finalistima, ali i svim ostalim učesnicima.
Pohvale žiriju i organizatorima!

Sneška је рекао...

Čestitke svim učesnicima!

Mirka је рекао...

Bravo, Ilija! Svim osvajačima bodova čestitke.

Радоја Рацановић је рекао...



Nisam mislio ponovo komentarisati, ali sam ponukan komentarima tipa “nije obrađen dio zadatka”. Zadatak je cjelina i ne može se dijeliti na polovine, trećine… Postavka (anagram) može biti ili ne biti u smislenoj vezi sa rješenjem (poslovicom), a ta povezanost opet može biti direktna (sa konkretnom temom) ili indirektna (sa uopštenom temom, tj. narodnim poslovicama). Svejedno kako posmatrano, moj je utisak da veliki broj radova nije zadovoljio taj kriterijum te da takvih ima i među prvih 16.

Nadalje, smatram da nijedna enigmatska vrsta nije toliko povezana sa jezikom, gramatikom i pravopisom kao anagrami, a da autori toliko malo ili uopšte ne vode računa o tom momentu. Da paradoks bude veći, na ovim takmičenjima se pojavljuju ne samo gramatički nekorektni radovi (i to u nemalom broju), već i oni bez ijednog pravopisnog znaka. Naravno, to su stvari koje i ne moraju, iako bi trebalo, znati “saradnici”, ali “urednicima” ne bi smjele promicati.

Анониман је рекао...

Trebao bih nešto napisati ali se bojim da me nećete shvatiti. Rijetko ćete naići na anagram u kojem se kao rješenje traži neka poslovica od pedesetak slova. Dajte i ovih petnaest anagrama nekome na riješavanje pa ćete vidjeti rezultate. "Urednici" bi trebali dati anagramistima zadatak da premeću slova od npr. nekog autora i njegova djela i sl. Ali ovo je trend u Srbiji (i na SES-u) i ja se tu nebi mešao. Ja u svojoj redakciji imam urednika za sitne anagrame (Alfredo Ivankov), pa tako i za premetaljke ali Slavko je instirao baš na meni, te me čak i požurivao. Žao mi je ako sam koga zakinuo, nastojat ću to ispraviti na rebusima i skandinavkama. Pozdrav svima, Pero

Milan Žarkovački је рекао...

Slažem se sa Radojom da, u suštini, nema smisla svakoj reči postavke tražiti odgovarajuću u rešenju, ali da bi smisao u celini trebalo da bude zadržan u bitnoj meri u rešenju.

A naročito zbog toga što Radoja piše u drugom pasusu smatram da se slabo razumem u anagrame, jer, po mom sudu, u njima baš svašta prolazi kao prihvatljivo; čak i gramatički, a o uzvicima i raznim (drugim) poštapalicama da i ne govorim.

N. Petkovski је рекао...

Pošto se neki komentari odnose na deo mog komentara: "... kvalitetan anagram treba da obradi celi zadatak, da svaka reč u anagramu izvire iz zadatka i da svaka reč iz zadatka nađe svoj smisao u anagramu. Neki su mi nekako krnji, mnogima fali obrada leve polovine zadatka, onaj sa zlatom i njegovom ulogom u kreiranju anagrama". Pročitajte opet pažljivo ovo gore i videćete suštinu šta je kvalitetan anagram. Apsolutno je tačno da je veći deo rangovanih anagrama "obradio" samo ono što je potrebno čoveku u nevolji (drugi deo zadate fraze). Veoma mali broj anagrama je to povezao sa prvim delom zadate fraze (sa zlatom i njegovin tretmanom u funkciji cele fraze). To je ono što sam gore napomenuo: da svaka reč iz zadatka nađe smisao u anagramu. Lepo je neko rekao, zadatak je jedna celina, da, ali i anagram treba da bude celina koja proizlazi iz celog zadatka. Kad nije tako, onda nije postignut cilj, anagram nije to što treba da bude. Zato sam rekao da su neki od tih anagrama krnji, polovični, ali im se uklopila lepa rečenica, pa iako nije u sklopu sa zadatkom, dopala se žiriju, pa je plasman takav kakav je objavljen. S tim u vezi, ja sam i ranije Slavku pisao da je moj favorit Capanov anagram PRLJAVU KOVINU I TALE, A SIROČE ZOVE: BRATE, jer je najkompletnije obradio zadatak (ali eno ga na začelju), jedino je po mom mišljenju trebao ono PRLJAVU da metne pod znakom navoda).

Uzgred ja sam za ovo takmičenje sastavio sledeći anagram: VALJA VREO NAKIT, U ZLU PREČE OBAVITI EROS

Luka је рекао...

Listu vidjeh noćas kad dođoh kući (oko 3), no ne sjetih se napisati čestirku, a i Ilija se već zahvalio čestitarima. Stoga tek sad, kad sam pri netu, mogu čestitati Iliji. Možda će netko reći da nisam htio čestitati iz protesta što niejdan moj rad nije ušao u top-15.

Анониман је рекао...

Mislim da jedino Dragan Dragoljević prepoznaje prave vrijednosti.

Nevenko

IlijaO је рекао...

Ebiga Luka! Kad nisi rastalio zlato!
A što se tiče Nikolinih traktata, potpuno je promašio( uz dužno poštovanje doajenu) temu!Za to je zasluženo dobio jedan bod.
Naime, ovdje zlato nije bilo zlato ( kemijsko počelo, poluga iz Fort KnoxaAurum, AU) nego personifikacija nečeg vrijednog i rijetkog u životu ( u mom slučaju je to ljubav, koju treba prihvatati s podozrenjem- otud oprezno verovati) iz kojeg razloga smatram da sam pogodio u srce teme ( a što je prepoznao i žiri).
Drugi dio mog anagrama se odnosi baš na "nevolju"! Jer, svima su usta medena ( svatko je to osjetio na svojoj koži - bar tako mislim), ali, baš onda jednom, kad je trebalo- e jebiga, sad baš ne mogu, da si rekao bar dan-dva prije!
Tako da smatram - ovaj anagram je "precrtan" iz narodne izreke. Za druge neću da sudim ( tako je najlakše) jer i nisam neki stručnjak za anagrame. Ovo je tref!

Nedjeljko Nedić је рекао...

Bravo pobjedniče! Iskrene čestitke Bojinoviću i Radoji i svima čiji su anagrami odabrani među 66 finalnih. Žiri se ovoga puta pokazao u dobrome svjetlu. Da sam ocjenjivao među 1o bih uvrstio anagrame plasirane na 1., 2., 3., 7., 8., 17., 21., 22. i 54. mjesto. Autori 16 najboljih anagrama moraju za nagradu dobiti i po jednu ludaju, odnosno dublek kako se to kaže u okolici Orašja!

N. Petkovski је рекао...

Uvažavam svačije mišljenje na neku temu, ali nemam obavezu da ga delim sa onim sa kojim se ne slažem (naravno niti bilo ko da deli moje mišljenje ako se ne slaže sa mnom). Ne vidim razloga zašto se Ilija "naljutio" na moje mišjenje (a u nekim komentarima je i bila potvrda mog mišljenja, čak još i pre nego sam se ja javio za komentar), nisam pominjao nijedno ime, najmanje njegovo, a čestitao sam svima jer su rezultati javno izneti, oni su konačni i tu nema mogućnosti nikakvih izmena (osim ako se ne ustanovi korišćenje dopinga, ha-ha).

A to da sam "promašio temu" kako Ilija kaže - malo morgen (i to malo guten morgen), uostalom i sam kaže da i nije neki stručnjak za anagrame. No svejedno, još jednom svima (ponajprije Iliji) čestitam na postignutim rezultatima i uspesima. Mene raduje svaki uspeh mojih prijatelja, jer se na ovim blogovima družimo svaki dan. Ukusi su različiti i zato "de gustibus non est disputandum".

IlijaO је рекао...

E vidiš Nedjeljko, 1. ispod crte, odnosno 17.- plasirani anagram je također moj. Čak sam za njega smatrao da je favorit, a pokazalo se suprotno!

Unknown је рекао...

Ево и ја да се огласим, пре свега велики поздрав за све такмичаре, жири, и све вас који се бавите енигматиком.Мени је ово неко прво искуство у овим водама, искрено и ја сам се изненадио свом успеху, јер је све било спонтано написано, и без неког унапред направљеног плана да учествујем. Мој мотив учешћа је био пре свега да стекнем једно ново искуство, и мотивишем своје ђаке. да користе своје умне способности у неке лепе сврхе. Сами знате да живимо у време интернета и готових информација,и то је једна велика опасност за младе, колико то има и неких предности толико има и мана. Али хвала Богу, има деце која воле да раде, такмиче се и због њих се трудимо да правимо квизове, јер воле да учествују и науче нешто ново. Ето од мене толико,мало сам одужио не замерите, свима честитам јер ви сте сви великани у енигматици, и било је част учествовати на овако лепом догађају.

Unknown је рекао...

Čestitam pobednicima,svim učesnicima,žiriju i posebno organizatorima jer su uložili puno truda da ovo takmičenje bude kvalitetno i naravno odabrali su pravu elitu da im pomognu.

Sneška је рекао...

Ilija, reč "oprezno" više pristaje uz "slatke reči"!

Milan Žarkovački је рекао...

Ovo je kao neka rekontra od Sneške!

Ja sa strane, samo posmatram taj svet... :-)

Zdenko је рекао...

♪♫ Te tri slatke riječi: ja te volim ♪♫

IlijaO је рекао...

Kažu da žene vole "slatke reči", ali su "oprezne" samo dok ne provjere stanje računa !

Sneška је рекао...

Ha ha Zdenko, nema "sankanja"!

Бранислав Никић је рекао...

Bravo Ilija, svaka čast! Čestitka i za Miju Bojinovića koji je sa prvim svojim anagramom osvojio drugo mesto. Znači, sa drugim anagramom će na nekom sledećem takmičenju možda osvojiti prvo mesto?!

Nedjeljko Nedić је рекао...

Anagrami ispod 16. mjesta nemaju navedene autore. Dakle, nisam znao da je tvoj i 17., ali je vrl odobar!

IlijaO је рекао...

Spremaj se ti, Nedjeljko, za Široki! Ekipa planira da te pokupi negdje u Orašju oko 6 ujutro! Drugo vozilo ekspedicije ( Nedić, Dubrović i Nikola Makedonski) kreću još ranije. Zborno mjesto su Šešlije ili Doboj!

pozz

Nedjeljko Nedić је рекао...

Nema problema. Taj tjedan Žarko je 1. smjena pa ja ionako ustajem u 6 ujutro!

Радоја Рацановић је рекао...


Ako sam dobro primjetio, radovi ispod 16. mjesta podijeljeni su u dvije grupe: do broja 28. su radovi koji su u prvoj fazi žiriranja dobili glasove dvoje članova žirija, a na dalje su oni koji su dobili jedan ili nijedan glas. U obje grupe radovi su poredani abecednim redom, kako su očigledno bili pripremljeni za žiriranje, tako da se tu ne radi o nikakvom pojedinačnom plasmanu.